دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

شایعاتی درباره بازسازی یک فیلم ترسناک کلاسیک؛

بازگشت یک روانی به سینما / آیا نسخه بعدی «کابوس در خیابان الم» در راه است

کابوس در خیابان الم

سینماپرس: بر اساس شایعاتی که در هالیوود پیچیده است، گویا کمپانی نیولاین‌سینما در حال مذاکره با الکساندر آژا است تا بازسازی جدیدی از «کابوس در خیابان الم» را روانه سالن‌های سینما کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از مووی‌وب، بر اساس شایعاتی تایید نشده به نظر می‌رسد با الکساندر آژا فیلمساز و کارگردان فرانسوی مذاکراتی برای ساخت نسخه‌ای دیگر از مجموعه فیلم‌های ترسناک «کابوس در خیابان الم» انجام شده است.

بر اساس این گزارش ها، او یکی از معدود افرادی است که برای هدایت این پروژه در نظر گرفته شده است. تاکنون هیچ مقام رسمی و مسئولی انجام این مذاکرات را تایید نکرده، اما موفقیت «هالویین» در سال ۲۰۱۸ و فروش ۲۵۵ میلیون دلاری آن، ایده گرایش مخاطبان سینما به بازسازی فیلم‌های ترسناک کلاسیک را بیش از همیشه تقویت کرده است و از همین رو باید به زودی شاهد بازگشت شخصیت «فردی کروگر» روی پرده‌های سینما باشیم.

آخرین اثر آژا با نام «خزیدین – Crawl»  هم اکنون در حال اکران است؛ اثری ترسناک و آخرالزمانی که داستان آن در میانه طوفانی سهمگین روایت می‌شود که تمساح‌های عظیم‌الجثه را با خود به داخل شهر کشانده است.

الکساندر آژا با سابقه ساخت فیلم‌های ترسناکی چون «آینه‌ها»، «پیرانا سه‌بعدی» و «شاخ‌ها» نامی آشنا در حوزه سینمای وحشت است. «تپه‌ها چشم دارند» (۲۰۰۶) نیز دیگر فیلم معروف ترسناکی است که آژا کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشت که بازسازی اثری به همین نام محصول سال ۱۹۷۷ به کارگردانی وس کریون بود. این فیلم گرچه موفقیتی شبیه هالووین نداشت اما به عنوان یکی از بهترین بازسازی‌های سینمای وحشت کلاسیک در هزاره جدید شناخته می‌شود.

«کابوس در خیابان الم» نام فیلمی فانتزی و ترسناک است که نسخه اصلی آن در سال ۱۹۸۴ و به کارگردانی وس کریون ساخته شد. شخصیت منفی این فیلم یعنی فردی کروگر، یکی از برترین شروران تاریخ سینماست که در لیست «۱۰۰ سال، ۱۰۰ شرور و قهرمان» بنیاد فیلم آمریکا نیز حضور دارد. این شخصیت بعدها در فیلم‌های دیگری نیز ایفای نقش کرد.

سال ۲۰۱۰ یک بازسازی از این فیلم با همین نام و به کارگردانی ساموئل بایر اکران شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.