یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

کارگردان مستند توضیح داد؛

جزئیاتی جدید از عملیات سری «پرش بلند»

مستند پرش بلند

سینماپرس: کارگردان مستند داستانی «پرش بلند» می‌گوید تصاویر آرشیوی رنگی و کمتر دیده شده از نشست سران متفقین در تهران را به نمایش درآورده است.

به گزارش سینماپرس، عطا پناهی کارگردان مستند «پرش بلند»، در مورد داستان این مستند توضیح داد و به باشگاه خبرنگاران پویا گفت: این مستند داستانی، بازسازی یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در جنگ جهانی دوم است که در زمان گردهمایی سران متفقین در تهران به وقوع می‌پیوندد. عملیات پرش بلند یا Long jump یکی از مهم‌ترین و سری‌ترین عملیات‌هایی است که نیروهای متحدین علیه متفقین در تهران انجام می‌دهند و در این مستند داستانی، این عملیات، توسط یک خبرنگار آمریکایی به نام «لاسلو هاواس» روایت شده و جزئیات ناگفته‌ای از این اتفاق را نمایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: جالب است بدانید که در این عملیات، دو چهره ایرانی حضور دارند که روند عملیات و شکل‌گیری آن را به صورت کلی جابه‌جا کرده و نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این دو کاراکتر «قریشی» و «ابتهاج» نام دارند.

نویسنده و کارگردان این مستند ۹۰ دقیقه‌ای در مورد روایت تاریخی این مستند گفت: باید بگویم که بخش عمده‌ای از این فیلم براساس واقعیت ساخته شده است. واقعیتی که در تمام دنیا به دلایل مختلف سعی شده است ناگفته باقی بماند و هیچ کدام از دو طرف متحدین و متفقین علاقه‌ای ندارند که جزئیات این عملیات رسانه‌ای بشود. در این فیلم علاوه بر نمایش جزئیات و ناگفته‌های عملیات «پرش بلند»، شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران در دوران پهلوی دوم و تاثیر جنگ جهانی بر شرایط ایران را به تصویر می‌کشیم.

او در مورد روند آماده‌سازی این مستند گفت: مراحل تولید این فیلم به اتمام رسیده و آماده پخش می‌باشد. حجم  زیادی از این مستند تولیدی بوده و بخش دیگر تصاویر آرشیوی است. باید بگویم که برای اولین بار تصاویر آرشیوی رنگی از نشست سران متفقین در ایران در این فیلم پخش می‌شود.

گفتنی است منوچهر زنده‌دل، ناهید مسلمی، مهدی علیپور، غزال قربانی، آرش ورنیک، مهراد ماکویی، رحمان آذری، بهروز سرو علیشاهی، رضا سلیمانی، حسین پاینده، پرنیان پزشک پور، مهدی ولی‌زاده، آیدا مردی، سعید پارسا، آرین صفایی و بهنام علیوند از جمله بازیگران این مستند داستانی هستند. این مستند به تهیه‌کنندگی حسین افشار در سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.