شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

یک تهیه کننده سینما گفت:

باید به فکر اصلاح ذهن های زنگ زده و حذف هنرمندان بدلی باشیم

مهدی کریمی تهیه کننده*

سینماپرس: مهدی کریمی معتقد است باید به فکر اصلاح کردن ذهن‌های زنگ زده و حذف ریاکاران و متظاهران و هنرمندان بدلی باشیم.

به گزارش سینماپرس، مهدی کریمی تهیه کننده سینما، با تحلیل وضعیت بالا رفتن سن بازیگری و خطراتی که ممکن است سینما را تهدید کند، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سینما گردش سن و سال معمولی دارد، همانطور که احساس می‌کنم سن سوپر استارها بالا رفته، جوان‌ها هم آمده اند و در بین خانم‌ها و آقایان پوست اندازی شده است.
کریمی گفت: حتی در بخش عوامل فنی و پشت دوربین نیز جوانگرایی داشته ایم اما آفت سینما در حوزه تصمیم گیری است یعنی تصمیم گیرندگان این صنعت پخته و به روز نشده اند.

او ادامه داد: اصلا نمی‌توان برای خلاقیت و کار هنری زمان تعیین کرد، چون تولید و ارائه آثار خوب و تاثیر گذار را بین پیشکسوت‌ها و جوان‌ها می‌بینیم ولی آن چیزی که باعث تخریب این نوع نگاه‌ها و اندیشه‌ها شده یک سری افکار دور از هنر است که به دست برخی متولیان فرهنگی سپرده اند.

کریمی افزود: هنرمند واقعی فرزند زمانه خودش است و اگر سنش هم بالا برود آسیبی به نتیجه کارش نمی‌زند، اما تصمیمات و جایگاه‌های ارثی برای برخی افراد است که این ماجرا را دست خوش آسیب‌ها و التهابات کرده است.

او ادامه داد: کهنه مدیرانی که اوایل انقلاب با سختگیری ضد فرهنگ و هنر عمل می‌کردند این سال‌ها کار را رها کرده و از آن طرف بام افتاده اند و صرفاً برای کسب درآمد و سرگرمی فعالیت می‌کنند.

کریمی گفت: بیش از حوزه اجرایی بدنه سینما، باید نگران به روز شدن و پوست اندازی در بخش تصمیم گیری آن باشیم یعنی فرهنگ انقلاب را با نگاه روز و کاربردی به درون سینما بیاوریم که این نگاه به طور قطع باید به یک پختگی راه گشا برسد.

او افزود:زمانی خواسته و سلیقه برخی مخاطبان برای آن‌ها اصل شد و کارهای سخیف به عنوان فیلم سینمایی به خورد مردم دادند در صورتی که می‌توان در سینما کارهای عمیق فرهنگی و ماندگاری ساخت.

کریمی گفت: در این نوع تناقضات هر کدام از ما به اندازه خودمان مقصر هستیم و در اصل باید به فکر اصلاح کردن ذهن‌های زنگ زده و حذف ریاکاران و متظاهران و هنرمندان بدلی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.