شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

پروانه معصومی:

نگران حال شیخ ابراهیم زکزاکی هستم

پروانه معصومی

سینماپرس: بازیگر برنده سیمرغ بلورین فجر درباره رهبر مسلمانان نیجریه و وظیفه هنر متعهد نسبت به آزادی خواهان مسلمان جهان صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، این روزها شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه در زندان‌های رژیم این کشور در حالی که چشم چپ خود را از دست داده است و شرایط فیزیکی و جسمانی بسیار وخیمی دارد همراه همسرش که زخمی است به سر می‌برد. از سوی دیگر طرفداران و علاقه‌مندان او مقابل سفارت نیجریه در لندن در اعتراض به سکوت نهادهای بین المللی چند روز است که در حال اعتراض‌اند.
خانم پروانه معصومی برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، درباره این حادثه به تسنیم گفت: چه می‌توانم بگویم و چه پیامی می‌توانم برای ظالمان جهان بفرستم؟ من هم مانند همه هنرمندان متعهد و انسان از اینکه این رهبر مومن و انقلابی در زندان‌های این سفاکان به سر می‌برند ناراحت و نگران حال این رهبر بزرگ هستم. برای آزادی انسان‌های آزادی خواه حقیقی در جهان که در زندان هستند هیچ ترتیب اثری داده نمی‌شود.

هنرمندان اروپایی و آمریکایی مانند سردمدارانشان نسبت به این مسائل سکوت می‌کنند؛ ما نباید چشم امید به بازتاب این مساله و مسائل مهم اسلامی و استکبارستیزانه از طرف هنرمندان آنان داشته باشیم بلکه اگر اتفاقی هم بیافتد باید درون خود ما ایجاد شود. فقط ما و کشورهای متعهد هستیم که می‌توانیم کاری برای این مظلومان بکنیم و نباید منتظر اتفاقی از طرف هنرمندان روشنفکر اروپایی و جشنواره‌ای غرب داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.