چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

در سایه سکوت متولیان؛

مخاطبان همچنان قربانی حواشی «باغ کتاب» هستند

پردیس سینمایی باغ کتاب

سینماپرس: مخاطبان پردیس سینمایی «باغ کتاب» شب گذشته باردیگر با خاموشی زودهنگام، تاریکی و بلاتکلیفی پس از خروج از سالن سینما مواجه شدند.

به گزارش سینماپرس، هفته گذشته بود که برخی رسانه‌ها از مشکل خاموشی چراغ‌های مجموعه باغ کتاب در سانس‌های پایانی اکران در این پردیس سینمایی خبر دادند. اتفاقی که در طول یک هفته گذشته تکرار شد و به‌رغم وعده شورای صنفی اکران مبنی‌بر پیگیری، شب گذشته باردیگر تکرار و موجب بروز درگیری لفظی میان مخاطبان و مسئولان حراست این مجموعه شد.

هفته گذشته شامگاه ۱۹ خردادماه زمانی مخاطبان پردیس «باغ کتاب» در سانس‌های پایانی شب می خواستند از سالن نمایش خارج شوند، با چراغ های خاموش لابی اصلی و درهای بسته خروجی مواجه شدند، بعد از پرس و جو از نگهبانان حاضر در این مجموعه متوجه شدند که ساعت کار مجموعه «باغ کتاب» (هم‌جوار با پردیس سینمایی باغ کتاب) تا ساعت ۲۲ است و از آن ساعت به بعد براساس قانون باید مجموعه تخلیه و تعطیل شود.

این درحالی است که پردیس سینمایی باغ کتاب که محل تردد مشترکی با مجموعه «باغ کتاب» دارد، براساس قوانین اکران در سینماها می‌تواند تا سانس ساعت ۲۴ فروش بلیت داشته باشند. هرچند «پردیس سینمایی باغ کتاب» و مجموعه «باغ کتاب» هر ۲ در یک محدوده ایاب و ذهاب قرار دارند اما مدیریت هر کدام از این ۲ بخش، متفاوت است و به نظر می‌رسد اختلافات میان مدیریت این دو مجموعه زمینه‌ساز بروز این حاشیه عجیب و غریب شده است.

هر ۲ بخش، زیر مجموعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است و به رغم این حاشیه‌ها تا امروز نه تنها هیچکدام از مدیران این ۲ بخش که مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان سینمایی در این زمینه توضیحی ارائه نکرده‌اند و سکوت در پیش گرفته‌اند.

پیش از این غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حواشی این امر گفته بود: اتفاقات پردیس باغ کتاب در جلسه ۲۳ تیرماه شورای صنفی نمایش بررسی شد از همین رو رعایت قانون و احترام به مخاطبان سینما، خواسته شورای صنفی نمایش است که باید حفظ شود و در صورت بروز هرگونه مسائل امنیتی، ذی نفعان باید پاسخگو باشند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان اینکه در این پردیس گزارش شده که پیش از موعد مقرر، درب ها بسته و چراغ ها خاموش شده است، اظهار کرد: از آنجایی که عملکرد سینماها در چارچوب قوانین و مقررات وزارت ارشاد تبیین می شود در این باره مستندات مکتوب به سازمان سینمایی ارائه شده است.

اینکه چرا ۲ بخش از یک مجموعه دچار اختلاف مدیریتی شده‌اند و سازمان مربوطه نیز در این زمینه سکوت کرده است، مساله‌ای قابل تأمل است، اما مساله اصلی این است که مخاطبانی که برای تماشای فیلم، پردیس سینمایی باغ کتاب را انتخاب و طبیعتاً در شریط اقتصادی فعلی، هزینه قابل توجهی را برای دیدن یک فیلم پرداخت می‌کنند، قطعاً قربانیان اصلی این حاشیه‌ها هستند.

در میان دعوای مدیریتی میان ۲ بخش از یک مجموعه شهری، این مخاطبان سینما هستند که دچار سردرگمی می‌شوند. نکته جالب‌تر اینکه به‌رغم بروز این حواشی در شب گذشته هم‌اکنون، پردیس سینمایی باغ کتاب همچنان برای سانس‌های بعد از ساعت ۲۳ امشب چهارشنبه نیز فروش بلیت دارد و مشخص نیست که امشب نیز مخاطبان سینما قرار است با چنین مشکلی مواجه شوند یا خیر!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.