چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

کیانوش عابدی مطرح کرد؛

تولید «تیزپا» برای یکی از شبکه‌های ترکیه/ «قهرمان» در راه جشنواره‌ها

انیمیشن تیزپا

سینماپرس: کیانوش عابدی از تولید انیمیشن «تیزپا» به سفارش یکی از شبکه های ترکیه ای خبر داد.

به گزارش سینماپرس، کیانوش عابدی انیماتور درباره جدیدترین انیمیشن خود با نام «تیزپا» به صبا عنوان کرد: انیمیشن «تیزپا» سریالی ۵۲ قسمتی است که هر قسمت آن ۱۰ دقیقه و جمعا زمان این انیمیشن ۵۲۰ دقیقه است.

کارگردان انیمیشن پرافتخار «آلفابت» درباره موضوع اثر جدیدش گفت: این انیمیشن مدرسه ای ورزشی را نشان می دهد که افرادی را که در زمینه های مختلف ورزشی توانایی و استعدادی دارند آماده می کند تا در مسابقات المپیک شرکت کنند.

وی افزود: ما این کار را از دی ماه سال گذشته آغاز کردیم و تا به حال پانزده قسمت آن آماده شده است. این انیمیشن برای یکی از شبکه های تلویزیونی کشور ترکیه تهیه می شود و صحبتی هایی شده و ممکن است در تلویزیون ایران هم پخش شود.

عابدی در ادامه درباره انیمیشن دیگر خود به نام «قهرمان» توضیح داد: انیمیشن «قهرمان» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده است و یک کار کوتاه ۱۰ دقیقه ای است که به تازگی به اتمام رسیده است. این کار بر اساس کتاب «قهرمان» نوشته تقی کیارستمی متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ما آن را تبدیل به این انیمیشن کرده ایم.

این انیماتور جوان حضور انیمیشن «قهرمان» در جشنواره های داخلی و خارجی را اینگونه تشریح کرد: هنوز به طور قطعی اسم جشنواره خاصی را نمی توانم بگویم ولی صددرصد در جشنواره های داخلی که مخصوص کودکان است شرکت خواهد کرد و کار را برای چند جشنواره های خارجی هم فرستاده ایم ولی چون تا هیات داوران کار را ببینند و تشخیص دهند که در کدام بخش از جشنواره ها می توانند کار را قرار دهند هنوز نمی توانم نام جشنواره خاصی را بگویم.

وی در پایان بیان کرد: طرحی در دست دارم که قرار است با ضرب آهنگ موسیقی انیمیت انجام شود. کار پر زحمتی است ولی چون کمتر از این مدل کارها انجام شده است احتمالا کار خوبی خواهد شد، اسم اولیه این کار «تمشک» است ولی به احتمال زیاد اسم آن تغییر خواهد کرد. این پروژه با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می شود و مدت زمان آن بین سه تا چهار دقیقه است.

عوامل انیمیشن «تیزپا» عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی و سعید جلالیه، انیماتورها: منیره بابامحمدی، پژمان اسفندی، درسا مصلح، مهدیس تهرانی، ندا پیله ور، مهتاب وکیل، عهدیه مدرس، پژمان فیروزبخت، مریم واحدی، مسئول هماهنگی: محمود جلالیه، رنگ آمیزی بکگراند: هدی عیدیان، مدل سازی و ریگ: هدی عیدیان و پژمان فیروز بخت، طراح آبجکت: پژمان اسفندی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.