چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

سیدجواد هاشمی مطرح کرد؛

«تورنادو» پروانه ساخت گرفت/ «پیشونی سفید» سریال می‌شود؟

سیدجواد هاشمی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: سیدجواد هاشمی از ارائه پیشنهاد ساخت سریال پویانمایی «پیشونی سفید» به تلویزیون خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در حوزه تولیدات کودک و نوجوان درباره فعالیت‌های اخیر خود در این حوزه به مهر گفت: من اخیراً پیشنهاد ساخت سریال انیمیشن «پیشونی سفید» را به تلویزیون دادم و درباره آن صحبت‌های مقدماتی با مدیران داشته‌ام.

وی که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «تورنادو» را هم دریافت کرده، درباره ساخت سریال براساس سه‌گانه سینمایی خود در تلویزیون عنوان کرد: زمانی برندها از تلویزیون به سینما منتقل می‌شدند مثل «کلاه قرمزی» و یا «مدرسه موش‌ها» و حالا می‌توان این رویکرد را برعکس کرد چون آثاری در سینما داریم که مورد استقبال گرفته‌اند و می‌توانیم همین آثار را در تلویزیون هم بسازیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به نبود بودجه و تاثیر آن بر حوزه کودک و تعطیل شدن برنامه‌هایی مثل «محله گل و بلبل» اضافه کرد: هرچقدر با ساخت برنامه به کودکان بیشتر توجه شود باز هم کم است، تنها «محله گل و بلبل» کافی نیست و کارهای ترکیبی از این دست در حوزه کودک بیشتر باید ساخته شود. با این حال کسر بودجه تلویزیون روی بخش کودک هم اثر گذاشته است و به نظر می‌آید تلویزیون در سال‌های اخیر برای تولیداتش بودجه نداشته است.

هاشمی اضافه کرد: این معضل کم توجهی به کودکان نه فقط در تلویزیون که در سینما هم وجود دارد و فعلاً بچه‌ها در حاشیه هستند.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: تلویزیون شاید به زعم مسئولانش دارد پوست‌اندازی می‌کند و تغییر رویه و سلیقه می‌دهد. در جشنواره پویانمایی شنیدیم که تلویزیون حدود ۲۵ درصد تولیدات پویانمایی را افزایش داده و به این ترتیب به این بخش توجهی خاص داشته و این امیدوارکننده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.