دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما اعلام کرد:

«گاندو» پربیننده ترین سریال تلویزیون شد/ «بوی باران» در رتبه دوم

سریال گاندو

سینماپرس: مرکزتحقیقات سازمان صداو سیما براساس نظرسنجی اعلام کرد که «گاندو» پربیننده ترین سریال تلویزیون در میان آثار جدید بوده است.

به گزارش سینماپرس، سریال «گاندو» با حدود ۴۴ درصد بیننده در صدر سریال های جدید تلویزیون قرار گرفت و سریال «بوی باران» شبکه یک با چهار درصد اختلاف و مخاطب ۴۰ درصدی در رتبه دوم پربیننده ترین سریال قرار گرفته است.

سریال «بوی باران» مجموعه ای ۷۵ قسمتی است که تا زمان نظرسنجی مرکز تحقیقات ۲۱ قسمت از آن پخش شده است و پخش آن همچنان ادامه دارد.

«خانواده دکترماهان» سریال شبانگاهی شبکه دو سیما نیز براساس این نظرسنجی با ۱۸.۲ درصد در رتبه سوم سریال های جدید درحال پخش قرارگرفته است.

مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما همچنین درخصوص ویژگی‌های مختلف پربیننده ترین سریال این روزهای تلویزیون یعنی «گاندو» نظر مردم را جویا شده است.

براساس این نظرسنجی بیش از ۸۹ درصد از مخاطبان این سریال در حد زیاد از آن رضایت داشته اند و بیش از ۷۳ درصد هم آن را درحد زیاد باورپذیر دانسته اند.

از نظر ۶۰.۷ درصد از بینندگان، مهم ترین پیام سریال «گاندو» نشان دادن قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده است و حدود ۷۹ درصد از آنها هم معتقدند این سریال در حد زیاد توانسته است مردم را با فعالیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند.

از منظر ۸۲.۲ درصد از بینندگان، این سریال توانسته است در حد زیاد باعث اعتماد سازی مردم به قدرت و توان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور شود.

این نظرسنجی از بینندگان خواسته است تا میزان موفقیت سریال را در جنبه‌های مختلف ارزیابی کنند که ۹۱ درصد از آنها این سریال را در نمایش هوش و ذکاوت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در حد زیاد موفق دانسته اند.

براین اساس، ۹۰.۳ درصد از بینندگان، این سریال را در نمایش احساس مسئولیت و تعهد نیروهای امنیتی، ۸۶.۹ درصد در نمایش به کارگیری افراد جوان در شبکه اطلاعاتی و امنیتی کشور، ۸۶.۳ درصد در نمایش مهارت و توانمندی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، ۸۳.۵ درصد در نمایش تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای امنیتی و ۸۰.۱ درصد در نمایش هوشیاری نسبت به پدیده نفوذ در حد زیاد موفق توصیف کرده اند.

از بینندگان «گاندو» درخصوص دلایل تماشای این سریال پرسیده شده است که ۵۳.۶ درصد جذابیت موضوع و داستان سریال را عمده ترین دلیل خود اعلام کرده اند.

همچنین ۱۴ درصد از مخاطبان، واقعی بودن موضوع و ۱۱.۵ درصد هم سرگرمی و پرکردن وقت را عامل اصلی دیدن این سریال دانسته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.