دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

کارگردان سینما مطرح کرد:

مدیران سینما سابقه فرهنگی و سینمایی موثر ندارند

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب از علت استفاده از بازیگران تکراری و معرفی نشدن چهره‌های مستعد و عواقب منفی این موضوع گفت.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی نسب  کارگردان سینما، درباره علت استفاده از بازیگران تکراری و معرفی نشدن چهره‌های مستعد در سینمای ایران و عواقب منفی این موضوع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این اتفاق باعث شده چرخه سینمای ایران به ناکجاآباد برود تا جایی که وزیر ارشاد هم اعلام کرد ۸۸ درصد مردم به سینما نرفته اند و ما هم با استناد به صحبت‌های وزیر به دلایل آن اشاره می‌کنیم.

او افزود: تعداد پنج بازیگر در سینما دستمزدهای نجومی می‌گیرند و اگر یکی از آن‌ها در فیلمی نباشد، شانس اکران ندارد. متاسفانه هشتاد درصد بودجه‌های یک اثر به همین تعداد می‌رسد و بقیه بین همه عوامل و مسائل تولید تقسیم خواهد شد که آیا این عدالت است!؟

محسنی نسب گفت: محمدرضا گلزار هنوز نقش یک پسر مجرد را ایفا می‌کند! در صورتی که طبق فرهنگ ما و در دنیای واقعی باید نوه داشته باشد، سینمای پیر و بی رمق ما نتیجه این نمونه کارهاست چرا به شعور مخاطب توهین می‌کنید و راه جوان‌های پرشور و مستعد برای ورود به سینما را بسته اید!؟ برای رسیدن به سینمای پویا و خلاق این راه را باز کنید.

این تهیه کننده گفت:این موضوع باعث شده فیلم‌ها لاغرتر، ضعیف‌تر و فقیرتر شوند، چون همه چیز برای دو بازیگر اصلی آن فیلم باشد و بدتر اینکه قصه نیز بر مبنای دیالوگ گفتن آن‌ها نوشته می‌شود این یعنی سقوط کیفیت فنی و محتوایی سینما.

او ادامه داد:کسانی که هم اکنون به سینما می‌روند قشر خاصی هستند و جزء بدنه جامعه نیستند، چون بدنه جامعه، سینما را تحریم کرده‌اند البته که منافع و سود مافیای اکران در همین است یعنی از تعدادی بازیگر و یک سری فیلم با محتوای خاص و دلخواه خودشان خوراکی برای آن قشر سینماروی خاص تولید می‌کنند و عموم اصلی جامعه را از رفتن به سینما منع می‌کنند. تا زمانی که این چرخه شکسته نشود وضعیت روز به روز بدتر هم خواهد شد.

محسنی نسب گفت:بحث پروپاگاندای خبری به نفع همان بازیگران خاص را خود مافیای اکران راه می‌اندازند تا با جوک‌های خزینه‌ای فیلمنامه‌ای با نام کمدی ساخته و به خورد مخاطب بدهند و دیگر رنگ کمدی فاخر که به شخصه علاقه‌مند آن هستم کمرنگ شود.

او ادامه داد: متاسفانه این بازیگرانی که بزرگشان کرده‌اند بجایی رسیده‌اند که حتی باید وضعیت خوراک و جای خوابشان با دیگر عوامل فیلم فرق کند و بدتر اینکه در فیلمنامه و اصل فیلم دخالت و اظهار نظر و پیشنهاد مستقیم دارند و بدتر این است که در اکثر مواقع حرفشان به کرسی می‌نشیند؛ این بازیگران روشنفکر نیستند، اما ادای روشنفکرها را در می‌آورند و در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور اظهار نظر می‌کنند دوستانی که فرهنگ منفی پوشش لباس و حجاب را در جامعه ترویج می‌کنند.

این تهیه کننده گفت:برای من جالب است هفته سیامک شایقی و بزرگداشت مجید قاری زاده برگزار می‌شود، اما آقای مدیر فارابی از تفکر این اشخاص مجرب در پیشبرد اهداف و سیاست‌های خود بهره نمی‌گیرد و باعث انزوا و گوشه گیری آن‌ها شده است و از اشخاص دیگری استفاده می‌کند! می‌خواهم بگویم سینما درگیر مدیرانی با نداشتن سابقه فرهنگی و سینمایی موثر شده و خدارا شاکرم که وزیر می‌داند با مدیریت این افراد، بودجه‌ها صرف ابتذال می‌شود و ۸۸ درصد مردمی که باید به سینما بروند طرد شده و خوراکی برایشان تولید نمی‌شود. آقای وزیر لطفا مدیران بدون سابقه فرهنگی و سینمایی  را حذف کنید.

محسنی نسب گفت:همه این اتفاقات منفی از سوی این مدیران سر می‌زند که دانسته یا نادانسته جولانگاهی برای مافیای سینما با خروجی عواقب منفی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به وجود آورده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.