یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

پاسخ مدیر شبکه به یک ابهام؛

مخاطب زیاد گاهی ما را از اهدافمان دور می‌کند

مسعود معینی‌پور

سینماپرس: مدیر شبکه چهار سیما ضمن اشاره به تازه‌ترین برنامه‌های این شبکه برای پخش در فصل تابستان، درباره اظهارات اخیر خود که به «بی‌نیازی شبکه چهار به مخاطبان زیاد» تعبیر شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، مسعود معینی‌پور مدیر شبکه چهار سیما با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» که از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود درباره برنامه‌های تابستانی این شبکه و رویکردهایش سخن گفت و بیان کرد: مباحثی که به حوزه فرهنگ و هنر، ادب، بهره‌گیری بصری، زبان، شنیدن، دیدن، پوشش، مناسک و… مربوط می‌شود نسبتی با فرهنگ دارد و باید جایی باشد که درباره این مباحث تخصصی حرف بزند بنابراین شبکه چهار به این مباحث می‌پردازد و با نخبگان درباره مسائلی حرف می‌زند که مردم به صورت رومره با آنها سر و کار دارند.

مدیر شبکه چهار این مباحث را عملی و تخصصی دانست و عنوان کرد: متخصصان باید به مردم نزدیک شوند، ما می‌گوییم عالمان علوم انسانی به عرصه حکمت عملی کاری ندارند به همین خاطر دانش و علوم انسانی از عرصه زندگی مردم دور شده و مردم کار خود را با ادبیات رقیب حل می‌کنند.

مخاطب زیاد گاهی ما را از اهدافمان دور می‌کند

وی همچنین در پاسخ به مجری برنامه درباره اینکه چرا در یک نشست خبری از «بی‌نیاز بودن شبکه چهار به مخاطب زیاد» صحبت کرده بود توضیح داد: ما اینجا مباحثی داریم که مخاطب چندان سراغ آن‌ها نمی‌آید و حتی ممکن است اگر مخاطب از حدی بیشتر شود ما را از اهدافمان دور کند. مثلاً وقتی ما درباره شبهات اعتقادی یک منبع دینی و یا مساله دینی صحبت می‌کنیم خیلی از مخاطبان ترجیح می‌دهند که یک سریال یا فوتبال می‌بینند. این بدان معنا نیست که به مخاطب نیاز نداریم، ولی ممکن است مخاطب با این حوزه ارتباط نگیرد که نمی‌توان گفت نشان دهنده ضعف شبکه است. بلکه درخواستمان این است که دیگران هم پای کار بیایند به طور مثال من در نشست خبری‌ای که داشتم از خبرنگاران خواستم آن‌ها هم در این حوزه‌ها همکاری داشته باشند.

وقتی ما درباره شبهات اعتقادی یک منبع دینی و یا مساله دینی صحبت می‌کنیم خیلی از مخاطبان ترجیح می‌دهند که یک سریال یا فوتبال می‌بینند. این بدان معنا نیست که به مخاطب نیاز نداریم
مدیر شبکه چهار سیما درباره دیگر ماموریت‌های این شبکه عنوان کرد: ما امسال دو ماموریت داریم یکی زبان و ادبیات فارسی و دیگری کتاب و کتابخوانی است که در معاونت سیما به شبکه چهار محول شده است. خود ما در حوزه کتاب خوانی دو برنامه جدید خواهیم داشت که از مهر ماه پخش می‌شود و برنامه‌هایی هم داریم که برای شبکه‌های دیگر برنامه ریزی می‌کنیم.

وی همچنین به کنداکتور شبکه به شکل روزمره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شبکه چهار هر روز یک فیلم سینمایی، یک قرار ظهرگاهی، یک مستند علمی، یک سریال تاریخی ایرانی و گفتگوهای «تد» خارجی پخش می‌شود و امیدواریم از مهر ماه «تد» های داخلی هم داشته باشیم.

معینی پور با اشاره به کاهش برنامه‌های کنکوری نیز تصریح کرد: ما یکی از برنامه‌های کنکوری را حذف کردیم. البته برنامه کنکوری دیگری داریم که به عنوان یک ضرورت پخش می‌شود. همچنین در شبکه، بحث‌هایی آموزشی درباره دوران مشروطه، سیر تجدد، ایران باستان و… داریم که این مباحث به یک درس گفتار تبدیل شده است و هر روز ساعت ۱۶ در یک باکس نیم ساعته پخش می‌شود. ساعت ۲۱ نیز برنامه زاویه را با قالب مناظره داریم و هر یکشنبه نیز یک بیوگرافی از یک چهره مشهور ایرانی داریم.

بازگشت فضلی‌نژاد و ده‌نمکی به آنتن

وی در بخش دیگر درباره تولید برنامه‌های چالشی مثل «شوکران» با اجرای پیام فضلی‌نژاد بیان کرد: پیش تولید «شوکران» توسط آقای فضلی‌نژاد شروع شده است و امیدواریم فصل دوم آن از مهرماه به شبکه برسد.

مدیر شبکه چهار در پایان درباره حضور ده نمکی که ویژه برنامه‌هایی مناسبتی را در شبکه ایجاد می‌کرد، گفت: امسال هم ان شالله با مسعود ده‌نمکی برنامه خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.