شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

نشست مدیر شبکه آموزش با معاون وزیر کار؛

المپیاد جهانی مهارت کازان به سیما می‌آید

مسعود احمدی افزادی

سینماپرس: مدیر شبکه آموزش صبح امروز با معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی تفاهمنامه ای مشترک امضا کردند.

به گزارش سینماپرس، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش صبح امروز شنبه ۲۲ تیرماه با سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی تفاهمنامه ای را امضا کردند.

احمدی افزادی در ابتدای جلسه درباره این تفاهمنامه مشترک که امروز امضا شد، بیان کرد: در دوره جدید، شبکه آموزش از شبکه آموزش محور صرف به شبکه ای مهارتی تغییر رویکرد داده است. این رویکرد که مثلاً به چه مهارت هایی باید بپردازیم و چه مهارت هایی را باید کسب کنیم دغدغه امروز ماست.

وی اضافه کرد: رسانه ملی و به طور خاص شبکه آموزش از شعار آموزشی به شعار «مردم، آموزش و مهارت» حرکت کرده است تا بدانیم چگونه دانایی به توانایی و خواستن به توانستن تبدیل می شود.

احمدی افزادی تصریح کرد: رسانه ملی با این منظور که بتواند تاثیرگذاری قوی تری داشته باشد ستاد راهبردی برنامه های مهارت آموزی را تاسیس کرده است. شبکه یک، دو، کودک و امید به عنوان همراه این شبکه هستند و سایر شبکه ها هم در این زمینه فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه های مورد نظر با این رویکرد تصریح کرد: ما بیش از ۳۵ عنوان برنامه در نظر گرفتیم. این ۳۵ برنامه که پخش آنها از ابتدای تابستان آغاز شده است بیش از ۷ هزار دقیقه خواهند بود. ما جلسات متعددی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گذاشتیم تا برنامه مشترکی برای مخاطب تعریف کنیم.

در ادامه پاک سرشت معاون وزیر تعاون نیز در سخنانی عنوان کرد: از رسانه ملی ممنونم که به حوزه مهارت آموزی توجه کرده است و فکر می کنم دیگر بهانه ای برای نپیوستن به این جریان ملی وجود ندارد.

وی افزود: این ورود صداوسیما در موضوع مهارت آموزی فرصت مبارکی است. مهارت آموزی حوزه مغفولی در کشور ما بوده است و تاکنون توجه کافی به این حوزه نکرده ایم.

پاک سرشت با اشاره به این تفاهمنامه مشترک با شبکه آموزش عنوان کرد: حوزه مهارت آموزی حوزه ای اطلاعاتی و محصول همگرایی است و آموزش مهارتی محصول ائتلاف های این چنینی است. مردم باید بدانند مشاغلی که در آینده به وجود می آیند متکی بر مهارت هستند و نهاد و یا نظام آموزشی مهارتی می تواند به این نیازها پاسخ دهد.

وی یادآور شد: کشورهای منطقه به شدت در حال سرمایه گذاری روی آموزش مهارتی هستند و باید مساله توجه به مهارت آموزی قدری عمیق تر صورت بگیرد. اکنون هم بناست با شبکه آموزش برنامه مشترکی را شروع کنیم که به شکل منسجمی در کارگاه های مراکز فنی سراسر کشور شروع شده است.

احمدی افزادی نیز گفت: سیاست جدید ما با راهبرد علی عسکری رییس سازمان صداوسیما شروع شد. او دستور اکید داد که از آموزش صرف علمی به سمت آموزش های مهارت محور برویم و این رویکرد دایمی ما خواهد بود.

وی افزود: ما طبق این تفاهمنامه بنا داریم تمامی کسانی را که از طرح ملی مهارت آموزی مدرک خواهند گرفت مورد رصد سازمان فنی قرار بگیرند و با همکاری سازمان بیش از ۱۹۹ کاررشته احصا کرده ایم که می توانیم براساس آن کار رسانه ای انجام دهیم.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به المپیاد جهانی مهارت در کازان روسیه بیان کرد: ما امروز فقط در بحث ورزش مانده ایم اما المپیاد جهانی مهارت کازان که در روسیه برگزار می شود دروازه ای برای ورود به مهارت هاست که قرار است در شبکه به این المپیاد بپردازیم.

وی در پایان گفت: رویکرد ما در این بحث برنامه ای مستمر و همیشگی است که فصل تابستان آغازگر این حرکت بود.

در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شبکه آموزش امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.