دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

مرتضی شایسته مطرح کرد؛

اعتراض انجمن تهیه کنندگان مستقل به نمایش آثار خارجی بدون مجوز

انجمن تهیه کنندگان مستقل

سینماپرس: نمایش فیلم های سینمایی و سریال های خارجی بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خرید رایت در شبکه‌های VOD مورد اعتراض هیات مدیره قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته سخنگوی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران گفت: متاسفانه، اخیراً شبکه های V.O.D ایرانی دست به تخلف های آشکار می زنند. این تخلفات نه تنها خلاف قانون است بلکه باعث ضرر و زیان هنگفت به بیت المال نیز خواهد شد. چرا که با توجه به بلوکه بودن دارایی های ایران در صورت تایید مراجع قضایی بین المللی، این وجوه بنفع شاکی خارجی می تواند ضبط شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این موسسات هیچکدام برای نمایش این فیلم ها یا سریال های خارجی از وزارت فرهنگ و ارشاد ایران مجوز و پروانه نمایش دریافت نمی کنند.

سخنگوی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران تاکید کرد: هیات مدیره انجمن اعتقاد داشت که چنین روش هایی باعث هرج و مرج در زمینه حرفه سینما و تولید سریال خواهد شد و عملاً به سینمای ایران نیز از طریق رقابت غیر مشروع لطمه جدی وارد می کند. از سوی دیگر موسسات ویدئو- رسانه نیز بتدریج از میدان خارج خواهند شد.

مالیات بر ارزش افزوده

شایسته ادامه داد: موضوع دیگر بحث جلسه این هفته هیات مدیره انجمن، مالیات بر ارزش افزوده بود. بخصوص که از یک سو آقای مسیحی مدیر سازمان مالیات بر ارزش افزوده، طی نامه ای اعلام کرده است که از اشخاص حقیقی، سالن های سینما نباید مالیات بر ارزش افزوده کسر نمایند از سوی دیگر بخشی از بهای بلیت یعنی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به بلیت اضافه شده و از همه مهمتر اینکه به شرکت های پخش در مورد کسر مالیات بر ارزش افزوده از تهیه کنندگان فشارهای مضاعف وارد شده است. در شکل فعلی تهیه کنندگان دوباره مالیات بر ارزش افزوده می پردازند.

وی تاکید کرد: هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران از ریاست جمهوری و نمایندگان محترم مجلس انتظار دارد که به نفع تماشاگران مالیات بر ارزش افزوده حذف شود و کالای فرهنگی مثل کتاب و فیلم و تئاتر شامل این مالیات نگردد. بخصوص که این برای دولت، رقمی قابل توجه نیز نیست.

شایسته در پایان گفت: همچنین موضوع چندگانگی فروش بلیت در بعضی از پردیس های تهران و شهرستان ها نیز مورد بحث هیات مدیره قرار گرفت و در این زمینه مقرر شد از شورایعالی خواسته شود که اقداماتی صورت بگیرد تا بهای بلیت در سالن ها (بجز سه شنبه ها) ثابت باشد و مردم و صاحبان فیلم دچار تشتت و سرگردانی نشوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.