دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

علیرضا تابش خبر داد؛

استودیوی قدیمی به مرکز نوآوری سینمای ایران تبدیل شد

استودیو میثاقیه

سینماپرس: استودیو میثاقیه در سال ۱۳۳۸ خورشیدی تأسیس و در سال ۱۳۹۶ منحل شد. این محل به عنوان ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۸ برای استقرار «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» آماده شده است.

به گزارش سینماپرس، در جلسه‌ای که در محل ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی و با حضور برزین ضرغامی؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، یاسر جعفری معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و معاونان و مدیران بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد گفت: دو ساختمان بنیاد سینمایی فارابی (عمارت قوام و استودیو میثاقیه) در خیابان سی تیر قرار و در بافت تاریخی این منطقه قرار دارد.

وی افزود: دو سال پیش با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت و بهسازی ساختمان اصلی بنیاد سینمایی فارابی - که هم یک مجموعه فرهنگی است و هم یک اثر ثبت ملی- انجام شد و در دوره مسئولیت آقای ضرغامی در سازمان زیباسازی، بازپیرایی بصری ساختمان استودیو میثاقیه انجام شد.

تابش با اشاره به چند ماه تلاش تیم بهسازی و بازپیرایی نمای ساختمان شماره ۲ بنیاد فارابی، گفت: خرسندیم که کار به نحو احسن انجام شده و ضروریات بافت تاریخی شهر در انجام این کار رعایت شده است.

برزین ضرغامی هم، خیابان سی تیر را یکی از گذرگاه‌های مهم فرهنگی پایتخت دانست و گفت: وجود ساختمان استودیو میثاقیه (ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی) در خیابان سی تیر که سال‌ها محل تردد فیلمسازان و هنرمندان بخش‌های مختلف سینما بوده است و بیش از دو دهه ساختمان شماره ۲ بنیاد فارابی در آن استقرار یافته است، نیاز به بازپیرایی داشت، اصولا حفظ و نگاهداشت ساختمان‌های فرهنگی هنری که جزء سرمایه‌های شهر هستند برای ما و شهروندان مهم است.

استودیو میثاقیه در سال ۱۳۳۸ خورشیدی تأسیس شد. فیلمبرداری و امور فنی بسیاری از فیلم‌های دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سینمای ایران در این استودیو انجام شده‌ است. در سال ۱۳۷۰ خورشیدی و در دوره مدیریت مهندس سید محمد بهشتی با تملک این استودیو توسط بنیاد سینمایی فارابی، بخش‌های تولید و پشتیبانی فنی سینما در آن مستقر شد. در سال ۱۳۹۶ معاونت پشتیبانی تولید بنیاد فارابی با هدف چابک‌سازی فعالیت‌های این بنیاد، منحل شد.

بر اساس سیاست‌های جدید سینمایی کشور و بنیاد سینمایی فارابی ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۸ برای استقرار «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.