یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

در آیین تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی؛

داروغه زاده با مدیریت پرحاشیه خود وداع کرد/ طباطبایی نژاد از شایعه تا واقعیت!/ حمیدی مقدم با ریسک بر مدیریت مرکز گسترش تکیه زد

تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی

سینماپرس: ابراهیم داروغه زاده معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که عملکردش با انتقاد جدی و گسترده اهالی سینما و رسانه روبرو شده و بسیاری معتقدند فیلم های مبتذل و سخیف در زمان مدیریت وی افزایش پیدا کردند گفت: در این دوران ما کمترین چالش را با سینماگران داشتیم؛ حسین انتظامی نیز گفت: من وظیفه دارم از همکاری و مدیریت دوستانم تشکر کنم.

به گزارش سینماپرس آیین تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی صبح امروز با حضور اهالی رسانه و تعدادی از هنرمندان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این مراسم گفت : بنده ۲ سال افتخار داشتم در سمت معاونت نظارت و ارشیابی با تمام سختی ها و شیرینی ها که البته جذاب بود، کار کنم و  خدارا شاکرم که توانستم به اندازه توانم کمک هایی بکنم البته نواقصی هم وجود داشت.

وی افزود: از آقای حیدریان که به من اعتماد کردند و این پست را به من سپردند تشکر می کنم همچنین از دکتر انتظامی که از نظرات و پیشنهادات ما با هدف رشد و ارتقای  سینما استقبال کردند هم تشکر می کنم.  عملکرد ما منفک اهداف سازمان سینمایی نبوده و آن هم ارتقای سطح سینما بود و خوشبختانه در این مسیر کمترین چالش را با سینماگران داشتیم.

وی در خاتمه اظهاراتش بیان کرد: در این مدت ۲۰ اثر در شبکه نمایش خانگی تولید شد، تولید فیلم های سینمایی با کیفیت، توسعه شبکه نمایش خانگی بر اساس فضای اینترنتی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و سالن سازی، بالارفتن کیفیت فیلم ها و ... از دستاوردهای او بود البته همه این ها با حمایت و خلاقیت های سینماگران عزیز بود و ما در این دوران کمترین چالش را با سینماگران داشتیم؛ در نهایت از اینکه این مسئولیت سخت را از دوش من برداشتند و همچنین از آقای طباطبایی نژاد تشکر می کنم.

طباطبایی نژاد نیز در سخنان کوتاهی گفت: واقعیت این است که  این چهارمین بار است شایعه شد من به این معاونت می آیم؛ زمان آقایان جعفری جلوه، ایوبی و حیدریان نشد. من گفتم‌ ۳ بار نشده و خدا خدا می کنم این بار هم نشود. با توکل و امید به خدا این مسئولیت دشوار را قبول کردم و امیدوارم بتوانم حسن نظر دکتر انتظامی را به حسن انتخاب عمل کنم.

وی افزود: ۶ سال در مرکز گسترش بودم که یکی از بهترین مراکز سازمان سینمایی است. امیدوارم بتوانم خدمت کنم و به همکارانم در معاونت نظارت و ارزشیابی سفارشی قرآنی دارم؛ بسیار امانتدار و بسیار آگاه! من تلاش می کنم واجد این ۲ ویژگی باشم.

حمیدی مقدم هم در سخنانی اظهار داشت: من اولین بار است در چنین جایگاهی قرار می گیرم. از اعتماد آقای انتظامی تشکر می کنم که ریسک کردند و این وظیفه سخت را به دوش من گذاشتند.

وی افزود: اهمیت استراتژیک مرکز گسترش را همه می دانند. طی همه این سال ها با فراز و نشیب ها بخش هایی به آن کم و اضافه شده اما هنوز بالنده است. آنچه امروز هر کس می تواند به آن اذعان کند تأثیرگذاری این مرکز طی ۶ سال گذشته است. ۴ بال مهم دارد. ما سعی می کنیم منابع مالی به همه طیف ها اختصاص پیدا کند اما به مخاطب فکر می کنیم.

در ادامه لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران و سرپرست سابق موزه سینما گفت: من فکر می‌کردم مدت کوتاهی در سمت سرپرستی موزه سینما باشم، اما زمانش طولانی شد، تلاش کردم در تخصصی‌تر شدن فرهنگ موزه داری قوی عمل کنم و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

در ادامه مهران عباسی انارکی گفت: از اعتماد دکتر انتظامی تشکر می‌کنم. به ساختار و تشکیلات موزه ورود کردم و متوجه شدم یک نکته خاص در آن وجود داشت و آن هم تعامل با عموم مردم بود. شخصا اعتقادی به تصدی گری در کار ندارم و معتقدم افراد متخصص باید در آن صنف فعالیت کنند و من به عنوان خادم در کنارشان باشم. من تلاش می‌کنم که ارتباطم با رسانه‌ها برای انعکاس بهتر همه ظرفیت‌های موزه با هدف بهره مندی مردم، بهتر و بیشتر شود.

در ادامه حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی طی سخنانی اظهار داشت: من وظیفه دارم از همکاری و مدیریت دوستانم تشکر کنم. مدیر فیلمخانه باید متعصب باشد و فکر می‌کنم طاهری علاوه بر علم و آگاهی، قطعا این مورد را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: همواره دانش، خوش فکری و خوش اخلاقی داروغه زاده به چشم می‌آید و اکثر سینماگران از او راضی بودند، در جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشیدند و یکی از مهمترین اتفاقات این رویداد، اعلام هزینه طبق تاریخ از قبل تعیین شده و مورد بعدی هم تولید فیلم‌های با کیفیت بود.

انتظامی گفت: طباطبایی نژاد از مدیران خوش فکر بوده و تحولات زیادی هم در حوزه سینمای مستند و تجربی ایجاد کرده است. در جلساتی که با دیگر مدیران داشتم همه از او راضی بودند و این موضوع در راستای اهداف دولت و سازمان سینمایی است. ضمنا او مدیر متعصبی است و همکاران همراهی مانند رزاق کریمی دارند.

لازم به ذکر است سیدمحمود رضوی، سیدضیا هاشمی، سیدجمال ساداتیان، سیداحد میکائیل زاده، حسین فرحبخش، هاشم میرزاخانی، سعید سعدی و... از جمله سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

نظرات

  • ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۶:۴۷
    2 0
    طباطبایی با مدیریتی قبضی خود 6 سال سینمای مستند کشور را فلج کرد حالا می رود به نظارت تا آنجا را آباد کند. خدا به داد سینماگران برسد این مدیران مدیران تعطیلی اند نه آبادانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.