شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

دیشب در برنامه هفت چه گذشت؟

پراکنده گویی های یک تهیه کننده پیشکسوت در برابر مطالبه گری های یک کارشناس رسانه!

برنامه تلویزیونی هفت-الهی-موسوی

سینماپرس: شب گذشته در حالی برنامه سینمایی هفت روی آنتن شبکه سه سیما رفت که بینندگان در میزگرد تحلیلی آن شاهد مجادله لفظی میان دو مهمان آن بر سر نقش و تاثیر مدیریت سینما در محتوای تولیدات بودند.

بنا به گزارش خبرنگار سینماپرس در این برنامه که سید غلامرضا موسوی عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان به اتفاق سعید الهی کارشناس فرهنگ و رسانه حضور داشتند،  محمد حسین لطیفی مجری برنامه با پرسشی پیرامون تعریف مدیریت فرهنگی، گفتگو را آغاز کرد که موسوی بدون مقدمه و در قالبی کلیشه ای با طرح این موضوع که محصول سینمایی با بخشنامه تولید نمی شود مبادرت به ذکر مصادیقی از تجارب شخصی خود در عرصه فیلمسازی و برخی فیلم های روی اکران نمود!

این در حالی بود که سعید الهی با برشمردن مولفه های مدیریت فرهنگی و بازتعریف واژه به واژه آن، بهره برداری صحیح از منابع مادی و انسانی در جهت اهداف از پیش تعیین شده و تحت نظام ارزشی جامعه را جامع ترین تعریف از مدیریت خواند و با تطبیق آن با شرایط امروز کشور و اسناد بالادستی خواهان تبعیت مدیران دستگاههای فرهنگی از تعابیر علمی و دانشگاهی شد.

وی گفت: در طول این ۴۰ سال پیروزی انقلاب بسیاری از کسانی که بر مسند سازمانهای فرهنگی تکیه زدند اساسا به اشتباه بوده و آنان اطلاع دقیقی از وظایف ذاتی خود در جایگاه یک مدیر فرهنگی را نداشته اند.

در برابر این اظهارات، غلامرضا موسوی با ادامه رویه مباحثه خود و با اتصال بی ربط سخنان خود به نقد دوره مدیریتی جواد شمقدری و دولت نهم و دهم بار دیگر به مباحثی خارج از موضوع میزگرد پرداخت که با تعجب و تذکر مجری برنامه بر روی آنتن زنده روبرو گردید.

این گزارش حاکیست الهی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت سلبی و ایجابی و عاطفی باید متناسب با شرایط و میزان تعامل با اهالی سینما اعمال شود خاطرنشان ساخت: قانونمداری و پرهیز از سلیقه ها و دیدگاههای شخصی منجر به تبعیت واحد از یک سیستم قانونی شده و منجر به تولید محتوای خوب خواهد شد.

وی ادامه داد: چناچه حفره ها و خلاهای موجود در حوزه مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور شناسایی و بخوبی تبیین شود بی شک دیگر نه مجموعه ای مانند خانه سینما ۶ سال مستاصل قانونی شدن ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد و نه دیگر هنرمندی مبادرت به تولید یک فیلم منافی ارزشهای جامعه خواهد کرد که بخواهد با توقیف روبرو شود.

نکته جالب توجه اینکه، در برابر سخنان این کارشناس فرهنگ و رسانه، غلامرضا موسوی که به تعبیر محمد حسین لطیفی «با گاردی بسته» به برنامه آمده بود بطور مستمر تا انتهای میزگرد، با الفاظی کنایه آمیز و گهگاه متناقض از ضرورت ثبات مدیرانی چون دبیر جشنواره فیلم فجر با وجود موجی از انتقادات به وی، سیاسی کاری برخی منتقدین دولت و در نهایت بحث تعدد مالیات ارزش بر افزوده تهیه کنندگان!! سخن گفت و در نهایت اشاره ای علمی و کارشناسی به موضوع مدیریت فرهنگی و نقش آن در محتوای تولیدات سینمایی ننمود!؟

نظرات

  • اصغر ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۷:۵۴
    0 1
    مدیر و تهیه کننده محترم برنامه سینمایی هفت: لطفاً در تعیین کارشناسان و منتقدان دعوت شده به برنامه تجدید نظر نمایید. برایم جای سوال است که در این کشور منتقد با سوادتر، متعهد تر از آقای مسعود فراستی نیست ؟ ایشان بسیاری از دیدگاه ها و مطالبی را که بیان می نمایند نه باور دارند و نه اعتقاد. لطفاً با دعوت از ایشان افکار و رفتار ایشان را تبلیغ ننمایید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.