جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

صادق موسوی مطرح کرد:

بودجه شوراهای تولید انجمن سینمای جوان چقدر است

سیدصادق موسوی

سینماپرس: رییس انجمن سینمای جوانان ایران برنامه شوراهای تخصصی تولید انجمن را که از اردیبهشت آغاز به کار کرده است، تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان درباره برنامه شوراهای تخصصی تولید انجمن سینمای جوانان ایران که چندی پیش اعضا آن در همه شهرها اعلام شد به صبا گفت: امسال سال متفاوتی را در انجمن سینمای جوان شاهد خواهیم بود و با جلساتی که با رییس سازمان سینمایی داشته ایم به طرح های جدید و همچنین افزایش قابل قبولی در اعتبارات در حوزه تولید رسیده ایم و به همین منظور امید داریم اجرای طرح های مورد نظر محقق شود.

وی ادامه داد: مجموع اعتباری که امسال در حوزه تولید اعلام شد، رقمی معادل ۷ میلیار بوده که دو میلیارد آن قرارست در شهر تهران خرج شود و پنج میلیارد آن برای استان ها استفاده می شود.

موسوی درباره انتخاب شوراهای تولید در هر استان توضیح داد: ما برای اینکه بتوانیم تنوع، گوناگونی و رنگانگ بودن تولیدات انجمن را حفظ کنیم از شهرهای مختلف هنرمندان و کارشناسان بومی را انتخاب کردیم. در مرکز هر استانی ما یک شورای تولید تشکیل دادیم و تمام دفاتر ما در سطح استان ها آثار خود را از طریق شوراهای تولید پیگیری خواهند کرد. این شوراهای تولید، بخشی از استان های دیگر و بخشی نسبت به پیشنهاد رییس دفتر انتخاب شدند تا بتوانند هم از نظر کیفی آثار را رصد کنند و هم اختیار بیشتری به آن ها داده باشیم تا کارشناسان استانی بتوانند سیاست های تولیدی منطقه ای را تقویت کنند.

او اضافه کرد: ما یک پرتال ثبت نام و بارگذاری فیلمنامه را در انجمن سینمای جوانان بارگذاری کرده ایم و همه در سراسر کشور اثر خود را در آن جا ثبت می کنند که در دفاتر مرکز استان و شوراهای تولید، آثار ارزیابی و کارشناسی می شود و اگر هنرمند و صاحب اثر واجد شرایط بود به جلسه پیچینگ دعوت می شود و در آن جلسه در مقابل کارشناسان از طرح، ایده و خلاقیت خود دفاع می کند و درباره اعتبارات و برآورد آن فیلم کوتاه در آن جلسه تصمیم گیری خواهد شد و در نهایت از محل اعتبارات هر استان، قراردادی را اخذ خواهیم کرد.

رییس انجمن سینمای جوانان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ کارشناس و هنرمند در سراسر کشور به عنوان اعضای شوراهای تولید حضور دارند، اضافه کرد: امیدواریم خروجی امسال ما خروجی موفق تر، جذاب تر و با تکیه بر تمرکززدایی و اعتماد در سراسر کشور باشد و بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

موسوی به برگزاری جلسات پیچینگ چهار بار در سال اشاره کرد و گفت: در هر فصل آثار بررسی می شود و صاحبان آثار انتخابی به جلسه پیچینگ دعوت می شوند و ما از طریق سیستم های اطلاع رسانی سایت انجمن، افراد را مطلع می کنیم که چه آثاری ثبت نام شده و رای آورده اند و عقد قرارداد صورت گرفته است.

رییس انجمن سینمای جوانان در پاسخ به این پرسش که نتیجه اولین خروجی شوراها چه زمانی اعلام می شود، عنوان کرد: نتیجه اولین خروجی در مرداد ماه منتشر می شود، پیچینگ بهار که برگزار شود نتیجه آن در تابستان اعلام خواهد شد. درفصل اول، برای طراحی پرتال و اعتبارات زمان گذاشته شد و از این پس قرار است، اول ماه هر فصل خروجی فصل قبل را اعلام کنیم.

او در پایان درباره حضور فیلمسازان مطرح در این شورا اظهار کرد: اعضایی که در این شوراها حضور دارند افراد به‌نامی هستند که در حوزه فیلم به ویژه در حوزه فیلم کوتاه صاحب نظر هستند و پذیرفته اند که برای ارتقای سطح کیفی فیلم کوتاه که بهترین روزهای خود را می گذراند کمک کنند و بتوانیم جهشی هم به لحاظ جذابیت های هنری و تجربی و هم به لحاظ تعداد در حوزه فیلم کوتاه  داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.