جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

روز گذشته:

وزیر ارشاد از حراج تهران بازدید کرد

 سید عباس صالحی

سینماپرس: صالحی روز گذشته با حضور در هتل پارسیان آزادی از گالری حراج تهران بازدید کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: هنر ایران سهم قابل توجهی در حراج‌های جهانی دارد و این نشان می‌دهد که سرمایه گذاری هنری می‌تواند نمایه‌ای از هویت ایران باشد و دیپلماسی فرهنگی کشورمان از این طریق استحکام یابد.

وی درباره تاثیر برگزاری چنین حراج‌هایی بر اقتصاد هنر افزود: در ایران دانشگاه‌های بسیاری در حوزه هنرهای تجسمی داریم که هر ساله فارغ التحصیلانی دارد و این امر باعث می‌شود این هنر را از منظرهای مختلف جدی‌ بگیریم.

صالحی در عین حال تصریح کرد: در دهه‌های اخیر اتفاقات خوبی برای هنرهای تجسمی افتاده که از آن جمله می‌توان به حراج تهران اشاره کرد که اولین حراج با حضور ٨٠ اثر مبلغ ٢میلیارد فروش داشت و اکنون ٣٠میلیارد فروش داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تولیدات تجسمی به اقتصاد این حوزه کمک می‌کند و سابقه ٧ ساله برگزاری حراج تهران می‌تواند مبنای رشد این حراج باشد و با این نگاه باید اقتصاد هنر را جدی‌تر گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برگزاری حراج‌ها و گالری‌های هنری نشان دهنده این است که هنرمندان حوزه تجسمی می‌توانند در کنار خلاقیت هایشان از زاویه اقتصادی هم نگاه قابل توجهی به هنر تجسمی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: هنر ایران سهم قابل توجهی در حراج‌های جهانی دارد و با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان قابل مقایسه نیست و این نشان می‌دهد که سرمایه گذاری هنری می‌تواند نمایه‌ای از هویت ایران باشد و دیپلماسی فرهنگی ما از این طریق تحکیم یابد.

در این بازدید سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.