سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

روی آنتن شبکه چهار؛

مستندی برای «مسافران ابدی پرواز۶۵۵»

مستند مسافران ابدی پرواز۶۵۵

سینماپرس: شبکه چهار سیما به مناسبت ۱۲ تیرماه سالروز جنایت فراموش نشدنی آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس، مستند «مسافران ابدی پرواز۶۵۵» را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش سینماپرس، «مسافران ابدی پرواز۶۵۵» عنوان این مستند است که روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۱۷:۱۵ به روی آنتن می رود.

در این مستند که تهیه کنندگی آن را رضا قاسمی برعهده دارد، با استفاده از تصاویر آرشیوی و گفتگوهایی که در آن زمان در خصوص این جنایت صورت گرفته است، به شرح واقعه حادثه سقوط پرواز ۶۵۵ می پردازد.

در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.

این هواپیما حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

«مسافران ابدی پرواز۶۵۵» محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که به واکاوی این جنایت فراموش نشدنی آمریکا  می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.