دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

از سوی معاون صدا؛

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش معرفی شد

رادیو نمایش

​​​​​​​سینماپرس: معاون صدا در مراسم معرفی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش اعلام کرد که باید برای افزایش مخاطب رادیویی از روش‌‍‌های جدید استفاده کنیم و به فکر مخاطبی که حوصله ندارد باشیم.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا قربانی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش بازنشسته شد و حمیدرضا افتخاری مدیر گروه تفریحات رادیو به عنوان مدیرجدید اداره هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش منصوب و معرفی شد.

حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه‌ملی در مراسم معارفه مدیرکل جدید هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش، جایگاه این شبکه رادیویی را حساس دانست و گفت: تعامل خوب با هنرمندان، حضور جدی در مناسبت های مختلف؛ به ویژه تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس همگی نشان از رویکرد خوب و اقدامات شایسته  این شبکه دارد. ناگفته نماند که در شرایط فعلی رادیو نمایش نسبت به گذشته ارتقاء محسوسی پیدا کرده است.

او با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک به ازای هر شبکه رادیویی، تصریح کرد: فعالیت‌های اداره کل هنرهای نمایشی رادیو مقدم بر رادیو نمایش است، زیرا این بخش مأموریت  بسیار دقیق  و پرمسئولیت‌تری دارد. در همین راستا باید بدانیم که یک مدیر در اداره کل هنرهای نمایشی باید نگاه چند  وجهی داشته باشد و پا به پای شبکه‌های دیگر وزن نمایشی بگیرد. لذا باید براساس سلایق مخاطبان شبکه‌های مختلف رادیویی، نمایش‌های مختلف تولید و در اختیار آنان قرار داده شود. باید کارگروه مشترک به ازای هر شبکه رادیویی و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شکل بگیرد تا در  فضا و دنیای مفهومی مخاطب قرار بگیریم و متناسب با آن جامعه آماری،   شبکه را نقطه عزیمت خودمان قرار دهیم.

معاون صدا با اشاره به سطح اقتضائات جدید مخاطبان و توجه ویژه به این بخش مهم گفت: ما باید بدانیم حوصله مخاطب امروزی زیاد نیست و برای حفظ و افزایش آن به صورت مداوم   از قالب های مختلف و متنوع استفاده کنیم تا رضایتمندی ها محقق شود.   بر اساس این اصل که مدیریت افکار عمومی کشور با ما است، هنر لازم در این زمینه را به کار بگیریم تا مفاهیم به صورت غیر مستقم بر مخاطب اثر بگذارد. لذا نویسندگان به نحو شایسته ای به آن توجه کنند تا برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
وی افزود: رادیو نمایش اساسا مخاطبان حرفه‌ای دارد؛ آنها افرادی هستند که با این شبکه مانوس شده‌اند. از سویی مخاطبین در سایر شبکه‌های رادیویی در حال دریافت مطلب مورد نظر خود از طریق نمایش هستند، اما علاقه‌مندان رادیو نمایش به ژانر نمایش علاقه دارند. به همین خاطر باید جامعه آماری رادیو نمایش را وسیع‌تر ببینیم و انتظار جدی برای افزایش این تعداد وجود دارد.

معاون صدا در خصوص استفاده از ظرفیت های جدید نمایشی گفت: حلقه مدیریت‌های مختلف رادیو باید باز باشد تا استفاده از نیروهای خلاق و جوان فعال عرصه تئاتر کشور راحت‌تر میسر شده و این ارتباط باید خیلی عمیق‌تر از دوره قبل صورت بگیرد. رادیو اگر بخواهد پویا باشد حتماً باید از زایش‌ها و رویش‌ها بیش از هر زمانی استفاده کند. از همه به ویژه پیشکسوتان می‌خواهیم که این فضا را باز بگذارند تا از ظرفیت‌های این حوزه بیشترین استفاده انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.