دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

«دربرابر طوفان» ادامه دارد

ریل‌گذاری شبکه مستند برای آثار انقلابی

سلیم غفوری در مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: سلیم غفوری مدیر شبکه مستند تلویزیون در نشست تبیین فعالیت‌ها و معرفی تولیدات این شبکه بر ریل‌گذاری برای تولید مستندهای انقلابی همچون «در برابر طوفان» تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما امروز دوشنبه ۱۰ تیرماه با حضور خبرنگاران در سازمان صداوسیما برگزار شد.

غفوری در این نشست که در ساختمان معاونت سیما برگزار شد، درباره تولیدات جدید شبکه مستند برای فصل تابستان اظهار کرد: شبکه مستند تلاش دارد مستندهایی در حوزه تولیدات ملی بسازد که «منهای نفت» یکی از این مستندها است.

وی با اشاره به ساخت مستندهایی در حوزه اقتصادی تصریح کرد: مستندهایی هم درباره کسب و کارهای وطنی تولید کرده‌ایم که ساختشان همچنان ادامه دارد.

مدیر شبکه مستند به مستندهای گردشگری اشاره و توضیح داد: بخش ایرانگردی و سفر یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که شبکه مستند برای این ایام در نظر گرفته است. برنامه «همسفر» علاوه‌بر معرفی مناطق و شهرها برای سفر به این می‌پردازد که چطور می‌شود راحت و ارزان سفر کرد. این برنامه هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن است.

وی اضافه کرد: فصل سوم مجموعه مستند «در برابر طوفان» را هم برای پخش در دهه فجر ۹۸ طراحی کرده‌ایم. نوعی ریل‌گذاری برای تولید مستندهای انقلابی در شبکه مستند انجام شده است که این روند ادامه پیدا خواهد کرد با این حال ممکن است این کار برای همه مناسبت‌های سال انجام شود.

غفوری درباره پخش تصاویر مستند دیده نشده در این شبکه و اینکه چه حجمی از این تصاویر باقی مانده است، گفت: نمی‌توان گفت چه حجمی از تصاویر آرشیوی دیده نشده وجود دارد با این حال پیش از این در مجموعه «در برابر طوفان» حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این مجموعه از تصاویر دیده نشده، استفاده شد که مورد توجه قرار گرفت.

مدیرشبکه مستند اضافه کرد: از ماموریت‌های ما در تابستان امسال، پرداختن به موضوعات محیط زیستی است. مستند «قصه‌های آب» را در این زمینه تولید کرده‌ایم که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. این مستند به چگونگی استفاده از منابع آبی کشور خواهد پرداخت.

غفوری به مستندسازی در حوزه حیات وحش هم اشاره کرد و گفت: شبکه مستند در چندین برنامه از جمله «به اضافه مستند» به این موضوع خواهد پرداخت.

مدیر شبکه مستند همچنین به «جشنواره تلویزیونی مستند» اشاره و عنوان کرد: ۶۶ اثر برای حضور در جشنواره مستند انتخاب شده که در قالب ۵۰ برنامه به نمایش درخواهد آمد و از هفته آینده هر روز ساعت ۱۹ اکران آثار جشنواره در شبکه مستند را خواهیم داشت. سطح آثار جشنواره امسال از لحاظ کیفی بالاتر است.

وی در پایان با اشاره به ماموریت سیما برای حفظ زبان و ادبیات فارسی گفت: شبکه مستند نیز در این حیطه مستندهایی را در دست تولید دارد که قرار است روی آنتن برود و «اینجا میان امواج» یکی از این مستند ها است که اکنون از شبکه پخش می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.