جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

برای ششمین دوره؛

جشنواره فیلم‌های ایرانی در مونیخ برگزار می‌شود

جشنواره سینما ایران

سینماپرس: با نمایش آثاری درباره تهران، مونیخ میزبان ششمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شهر مونیخ آلمان از روز دوازدهم تا چهاردهم ژوئیه (جمعه ۲۱ تیر تا یکشنبه ۲۳ تیر) برای ششمین‌بار میزبان جشنواره «سینما ایران» می‌شود. امسال، فیلم‌هایی که درباره کلان‌شهر تهران ساخته شده‌اند، مورد توجه مسئولان جشنواره قرار گرفته‌اند. بر همین اساس، فیلم‌های مستند با موضوع تاریخ شهر تهران و معماری آن و فیلم‌های کوتاه و تجربی با موضوع فرهنگ جوانان و شهر در این دوره نمایش داده خواهند شد. به طور کلی، برای انتخاب تمام فیلم‌ها، شهر با عناصر مختلف و حتی تناقضات آن مورد توجه بوده است.

به گفته رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، در این دوره برای اولین‌بار هنرمندی از ایران در تیم برگزارکنندگان جشنواره حضور دارد. «امیرعلی قاسمی» نمایشگاه‌گردان و طراح گرافیک، با مسئولان جشنواره همکاری می‌کند. او از جوانان فعال در عرصه هنرهای جدید است که از سال ۱۹۹۸ فضای تجربی و مستقل پارکینگ گالری را تأسیس کرده است. فیلم‌های این دوره از جشنواره از میان آرشیو فیلم‌های مستند، داستانی و کوتاه پارکینگ گالری انتخاب شده است.

جشنواره امسال با فیلم «صحنه‌هایی از زندگی یک کارگاه» به کارگردانی علیرضا رسولی نژاد آغاز می‌شود. در خلاصه داستان آن آمده است: در یکی از روزهای سرنوشت‌ساز پاییزی، نامه مشکوکی به دست پسر جوانی که به فیلم‌های کارآگاهی علاقه دارد، می‌رسد. او با خواندن نامه درگیر ماجرایی کارآگاهی می‌شود، ولی برای تبدیل شدن به یک کارآگاه خصوصی واقعی موانعی وجود دارد.

فیلم‌های مستند «اهالی خیابان یک طرفه» به کارگردانی مهدی باقری، «سالینجرخوانی در پارک شهر» ساخته پیروز کلانتری، «مجسمه‌های تهران» به کارگردانی بهمن کیارستمی، سلاطین خیابان‌ها“ اثر پالیز خوشدل و فیلم «چی‌چکا (لالایی) “ ساخته رها فریدی از دیگر آثاری است که در این دوره از جشنواره نمایش داده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.