چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

عصر دیروز ۴ تیرماه؛

کارگردان «دلبند» ۲ جایزه بین المللی دریافت کرد

مستند «دلبند»

سینماپرس: تندیس و دیپلم افتخار جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» روسیه و نشان و لوح تقدیر جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای به یاسر طالبی کارگردان فیلم مستند «دلبند» اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، «دلبند» که یکی از آثار منتخب بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کشورهای مسلمان «کازان» بود، در آیین پایانی این رویداد که روز دهم آوریل ۲۰۱۹ در ایالت تاتارستان روسیه برگزار شد، تندیس بهترین فیلم مستند بلند و دیپلم افتخار این رویداد را از آن خود کرد، اما به دلیل نبود کارگردان و تهیه‌کننده در مراسم پایانی، این جایزه به مرکز گسترش ارسال شد.

این تندیس و دیپلم افتخار عصر دیروز ۴ تیرماه ۹۸ توسط سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد به یاسر طالبی اهدا شد. در این جلسه الهه نوبخت تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز نیز حضور داشتند.

همچنین نشان و لوح تقدیر بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین هم توسط الهه نوبخت که در این جشنواره حضور پیدا کرده بود به یاسر طالبی اهدا شد.

«دلبند» به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین اثر مستند جشنواره شانگهای معرفی شده بود.

مستند «دلبند» قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر هشتاد و سه ساله و تنها به نام فیروزه را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویرگستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌الملل این فیلم را نیز به عهده دارد.

«دلبند» طی ۲ ماه اخیر، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا و عنوان بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند به انتخاب تماشاگران جشنواره مستند هات‌داکس را از آن خود کرده بود.

این فیلم پیشتر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «ایدفا» هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema جشنواره فیلم برلین، بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا نیز به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.