یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

با هدف کشف استعداد درحوزه کودک و نوجوان؛

آغاز ضبط مسابقه بزرگ «نو ستاره» از چهارم تیر ماه

مسابقه بزرگ نوستاره

سینماپرس: مجری طرح و کارگردان مسابقه بزرگ «نوستاره» از آغاز ضبط این برنامه ازچهارم تیرماه جاری در هفته دو روز سه شنبه و چهارشنبه در جزیره کیش خبر داد و گفت: این برنامه دو روز درهفته سه شنبه وچهارشنبه تا هفته اول شهریورماه ادامه دارد و از طریق شبکه نمایش خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، «محسن احتشامی» روز یکشنبه در نشست رسانه‌ای و اطلاع رسانی این برنامه در بنیاد بی دل دهلوی با تشریح نحوه شکل گیری و راه اندازی «مسابقه بزرگ نو ستاره»، گفت: متأسفانه هیچ زمانی درباره سر آغاز نحوه ساخت مسابقات استعدادیابی سوالی نشد این درحالی است که اگر مسابقه ما با عنوان «ویترین» نبود هیچ گاه برنامه «عصر جدید» به وجود نمی‌آمد.

مسابقه نو ستاره و کشف استعداد کودکان و نوجوانان
وی هدف از «مسابقه بزرگ نو ستاره» را کشف استعدادهای حوزه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: براین باوریم که مسابقات استعدادیابی باید در حوزه کودک و نوجوان ساخته شود تا معنای کشف استعداد به درستی تبیین شود.
این مجری تلویزیونی در ادامه، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های چندماهه و تولید یک برنامه هزینه‌هایی را به همراه دارد اگرمسابقه هم باشد که هزینه اش چند برابر خواهد شد به همین منظور «نوستاره» که قراراست در ۲۰ قسمت ساخته شود با حمایت مجموعه آوای خلیج فارس ساخته خواهد شد.

رقابت ۹۸ استعداد حوزه کودک و نوجوان با هم
احتشامی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: از میان فیلم‌های ارسال شده توسط علاقمندان، هیأت انتخاب مسابقه بزرگ نو ستاره جمعاً ۹۸ نفر را با دو رده سنی ۵ تا ۱۰ سال و۱۱ تا ۱۶ را انتخاب کرده تا با یکدیگر رقابت کنند.
کارگردان هنری مسابقه بزرگ «نوستاره» در ادامه همچنین با اشاره به عوامل دست اندرکار این مجموعه مسابقه، درباره داوران این مسابقه، گفت: حضور «الهه رضایی» در هیأت داوران با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه کودک و نوجوان، اتفاق خوبی است.
وی افزود: «بهنام صفاریان» ازدیگر داوران مسابقه به شمار می‌رود که تخصص وی در حوزه موسیقی و آهنگ سازی و ترانه سرایی است.
احتشامی در ادامه از «یاسرخاسب» که دررشته بازیگری، حرکات فرم و بدن به عنوان دیگر داوراین مسابقه یاد کرد وافزود: او در موضواعت ورزشی تخصص ویژای دارد.
وی از «نیلوفرامینی فر» به عنوان مجری و برنامه سازو «مهیار مجیب» که سال‌ها در زمینه کودک فعالیت کرده نیز به عنوان مجریان این برنامه نام ُبرد.
کودکان و نوجوانان هرگز از مسابقه حذف نمی‌شوند

مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس کیش میزبان ضبط مسابقه

احتشامی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به اینکه موضوع «روانشناسی کودک» برای این مسابقه مهم و حائز اهمیت ویژه ای است، تصریح کرد: معتقدیم حذف شدن کودکان و نوجوانان در حین مسابقه از نظر روحی و روانی به آنها ضربه می‌زند از این روبر خلاف تمام مسابقات مرسوم و در حال پخش، اجرای کودکان را هرگز متوقف نخواهیم کرد.
وی یاد آورشد: در انتهای مسابقه دو نفر در هر قسمت انتخاب می‌شوند؛ یک کودک و یک نوجوان که انتخاب آنها برعهده داوران و تماشاگران مسابقه است.
کارگردان هنری مسابقه بزرگ نو ستاره در خصوص نحوه پخش این مسابقه برای مردم گفت: از آنجایی که درصدد هستیم که تمامی استعدادها و حرکات کودکان و نوجوانان را بدون هیچ گونه سانسور و حذفی پخش کنیم از این رو فعلاً برنامه‌ای برای پخش از طریق تلویزیون نداریم و قرار است ازمسابقات از طریق شبکه نمایش خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی پخش شود.

احتشامی اظهار داشت: ضبط برنامه از چهارم تیرماه در مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس جزیره زیبای کیش آغاز و تا اوایل شهرویرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

پخش مسابقه نو ستاره از شبکه خانگی و تلویزیون اینترنتی

کارگردان هنری مسابقه بزرگ نو ستاره در ادامه از شبکه خانکی و تلویزیون اینترنتی به عنوان محل پخش مسابقه بزرگ نو ستاره خبر داد و گفت: از آنجائیکه امکان پخش بسیاری از صحنه ها از طریق تلویزون مهیا نبود از این رو شبکه خانگی بدن منظور در نظر گرفته شد.

احتشامی در عین حال گفت: در تلاش هستیم که انچه در مسابقه و روی استیج اتفاق می افتد بدون کم و کاست برای مخاطبان پخش شود تا همگان در جریان روند ضبط برنامه ها از صفر تا صد قرار گیرند.

ظاهر مسابقه «نو ستاره» از «عصر جدید» بالاتر است
احتشامی در ادامه سخنان خود در مقایسه مسابقه «عصر جدید» و این برنامه و دکور برنامه اش، توضیح داد: ما از نظر محتوا شبیه «عصر جدید» نیستیم اما از نظر ظاهر برنامه شبیه هستیم شاید هم بالاتر چراکه روی استیجی برنامه اجرا می‌کنیم که به جرأت می‌توانم بگویم زیباترین در خاورمیانه است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از ضبط برنامه ریزی برای کشف استعدادها و تمرین‌های آنها انجام داده اید، اظهار داشت: از طریق فراخوانی که اعلام شد برای ما فیلم‌های فراوانی شد و هیأت انتخاب آنها را گلچین و انتخاب کردند اما فعلاً برنامه ریزی برای تمرین صورت نگرفته است.

مخالف حضور سلبریتی در اجرا هستم
احتشامی همچنین درباره حضور سلبریتی ها در برنامه، تاکید کرد: من شخصاً به عنوان فردی که کارِ اجرا می‌کنم و مدرس هستم، مخالف حضور سلبریتی در اجرا هستم و هرکس باید در زمینه تخصصی خود کار کند.
به گفته وی برنامه و مسابقه بزرگ نو ستاره با حضور آحاد مردم و بروز و ظهور استعدادهای کودکان و نوجوانان جایگاه اصلی خود را یافته و شکوفا خواهد شد.
در ادامه مجری پیشکسوت و داور این مسابقه هم درباره حضور سلبریتی ها درجایگاه مجری گری تلویزیون، گفت: برنامه باید ارزش برنامه سازی داشته باشد و هرفردی درحرفه مرتبط با خودش که در آن تخصص دارد باید فعالیت کند.
«الهه رضایی» تاکید کرد: معتقدم بازیگرباید نقش آفرینی خود را در جایی که لازم است ایفا کند و به جایگاه مجری گری ورود نکند؛ چراکه هر فردی متخصص رشته و حرفه کاری خودش است.
رضایی درپاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بچه‌ها در این سن شکننده هستند ملاک‌های انتخاب شما چیست؟ گفت: آنها را با توجه به گروه سنی و فعالیتی که دراین سن انجام می‌دهند، می‌سنجیم.

مسابقه «نوستاره» دنبال مردم است تا سلبریتی ها
مجری مسابقه «نوستاره» نیز، اظهارداشت: جذابیت این مسابقه باعث شد آن را انتخاب کنم.
«نیلوفرامینی فر» هم با اشاره به عدم حضور و استفاده از سلبریتی ها در این مسابقه تصریح کرد: همانگونه که آقای احتشامی کارگردان و مجری طرح مسابقه بزرگ نوستاره، گفت؛ به دنبال مردم هستیم تا سلبریتی ها.
«مهیارمجیب» دیگر مجری مسابقه بزرگ نو ستاره هم درباره حضورش در این مسابقه، گفت: قبلاً کمتر به بچه‌ها بها داده می‌شد اما در حال حاضر این وضعیت بهتر شده است.
وی افزود: باعث افتخار است در این کار حضور دارم و در کنار بچه‌ها هستم. این کار می‌تواند به استعداد بچه‌ها جهت بدهد و تلنگری به خانواده‌ها برای کشف استعداد آنها باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.