یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

ماجرای توقف پخش یک برنامه؛

«اختیاریه» توقیف شد یا متوقف؟

برنامه «اختیاریه»

سینماپرس: در حالی که امروز شایعاتی مبنی بر توقیف برنامه «اختیاریه» در فضای مجازی پیچید، مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج اعلام کرد که تهیه کننده خودش نخواسته که تولید برنامه را ادامه بدهد.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «اختیاریه» از بهمن ماه سال گذشته با دعوت از چهره‌های مختلف به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رفت و در ماه مبارک رمضان نیز هر شب از این شبکه پخش شد.

برنامه «اختیاریه» در مدت زمان پخش خود و به خصوص در ماه رمضان توانست مخاطبان بسیاری را با طرح موضوعات اجتماعی به خود جذب کند و از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون در این ایام باشد.

اما با پایان ماه رمضان و آغاز فصل بهار در حالی که انتظار می‌رفت این برنامه باز هم در جدول پخش شبکه جایی داشته باشد، ناگهان سید مرتضی فاطمی مجری و تهیه‌کننده برنامه خبر خبر از توقف تولید «اختیاریه» داد و در این باره اعلام کرد: خداحافظی همیشه تلخ است. تلخ و گس. کم و بیش همه تجربه‌اش کردیم. امروز یکی از همان روزهاست. نه اینکه خبر نداشتم، اتفاقاً خبر داشتم. می‌دونستم ولی خودم رو به تغافل می‌زدم. تلاش می‌کردم باور نکنم. هرچه بود و هرچه هست پرونده اختیاریه درحالی که به نیمه راه هم نرسیده بود بسته شد. برای همیشه. من همیشه به قوانین سازمانی و مدیریتی احترام می‌گذارم. امروز برایم مسجل شد اختیاریه در برنامه‌های سازمان صداوسیما و مدیریت جدید شبکه جایی ندارد. من به تصمیم بزرگواران احترام می گذارم. ان شالله که تصمیم درستی گرفته باشند. تصمیمی که به نفع مردم و مخاطب رسانه باشد.

در این زمینه مباحث مختلفی طرح شد و به عنوان مثال در جایی عنوان شد که توقف برنامه بنا به‌ دستور شخص عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما صورت گرفته است و دلیل توقیف این برنامه، تمایل مدیران به چالشی نبودن و قرار گرفتن برنامه در یک مسیر خنثی اعلام شد.

گروه دیگری توقف برنامه را عدم موافقت سازندگان با شبکه اعلام کردند و گفتند که سازندگان ترجیحشان پخش در ۳ شب در هفته بود در حالی که تلویزیون تنها یک شب را به این برنامه اختصاص داده بود.

در این میان برخی هم تولیدی شدن برنامه را یکی از دلایل دانسته و گفتند که شبکه به سازندگان اعلام کرده است که به دلیل برخی اتفاقاتی که در حین پخش برنامه روی داده، ترجیح شبکه این است که برنامه از قالب زنده خارج شده و تولیدی به روی آنتن برود که مورد موافقت سازندگان قرار نگرفته است.

اما در نهایت در مقابل خبری که فاطمی اعلام کرده بود، مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج سیما گفت: تهیه کننده برنامه «اختیاریه»، خود بنا به دلایلی از ادامه همکاری انصراف داد.

اکبرشاهی مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج با بیان اینکه جدول پخش تلویزیون متاثر از فصول است، گفت: برنامه «اختیاریه» در تابستان فقط یک بار در هفته ولی در بهترین ساعت امکان پخش داشت ولی تهیه کننده ابتدا به دلیل مسائل مالی و سپس مطالبه توقعات بیشتر که مغایر با قواعد و تصمیم گروه بود، از ادامه همکاری انصراف داد.

وی هر گونه ادعای دیگری در خصوص علت توقف این برنامه را کذب خواند و تصریح کرد: این گروه تنها بر اساس ضوابط حرفه‌ای به بررسی و تائید طرح‌های تهیه کنندگان می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.