سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

تقدیر از یک موسیقی دان در برنامه «نغمه ها»؛

گفتگوی موسیقیایی با استاد امیر اشرف آریان پور روی آنتن شبکه ۴

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: برنامه تخصصی موسیقیایی «نغمه ها»، جمعه 31 خرداد ماه میزبان استاد امیر اشرف آریان پور(موسیقی‌دان، پژوهشگر، استاد دانشگاه و موسیقی‌شناس) می شود.

به گزارش سینماپرس، قسمت جدید برنامه تخصصی موسیقیایی «نغمه ها» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری که روز جمعه ساعت ۱۶ به روی آنتن می رود به تقدیر و بزرگداشت استاد امیر اشرف آریان پور اختصاص یافته است.
کتاب «موسیقی ایران: از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران» با پژوهش و نگارش امیراشرف آریان‌پور، هنرمند و مدرس پیشکسوت موسیقی منتشر شده است و به همین بهانه برنامه موسیقیایی «نغمه ها» به سراغ استاد امیر اشرف آریان پور موسیقی‌دان، پژوهشگر و استاد دانشگاه رفته است و ضمن تقدیر از این هنرمند به بهانه سال ها فعالیت و تحقیق و پژوهش در زمینه موسیقی با وی در خصوص تالیفاتش و موسیقی به گفتگو پرداخته است.
امیراشرف آریان‌پور، یکی از شناخته شده‌ترین مدرسان، پژوهشگران و مدیران موسیقی در ایران است. وی یکی از نخستین مروجان هنر اپرا در ایران است و سابقه سال‌ها مدیریت در تالار وحدت (رودکی سابق)   را در کارنامه مدیریتی خود دارد. آریان‌پور از سال‌های دهه ۲۰ شمسی تاکنون در بطن مهم‌ترین جریان‌ها و رویدادهای هنر موسیقی در ایران قرار داشته است. بر اساس همین سوابق این مدرس پیشکسوت کتاب «موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران» را به رشته تحریر درآورد.
«نغمه ها» برنامه تخصصی شبکه چهار سیما درحوزه موسیقی است که با هدف معرفی بزرگان عرصه موسیقی تهیه و تولید می شود این برنامه روزهای جمعه ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.