سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

پویا عبدلی مطرح کرد:

در تاریخ هرزمان نام انگلیس آمده، ظلمی روا شده است

مراسم افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام»

سینماپرس: پویا عبدلی گفت: من برای خلق اثرم که به موضوع حقطی و نسل‌کشی اختصاص دارد، تحقیق زیادی کردم. به طور قطع هرزمانی که انگلستان در جایی حضور داشته و یا نامی از این کشور، دولت‌مردان و سران آن برده شده است در آن زمان ظلمی بر مردم بی‌گناه روا داشته شده است.

به گزارش سینماپرس، پویا عبدلی، درباره برپایی نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: حوزه هنری در دوره‌های مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های کاریکاتور با موضوعات بین‌المللی کرده است. نمایشگاه‌های پایان یک داعش، هولوکاست، غزه، ترامپ و ده‌ها نمایشگاه دیگر که هرکدام هم از طرف هنرمندان و هم از طرف مخاطبین با استقبال بسیار روبه‌رو شد، این بار نیز به مسئله انگلیس و سیاست‌های ظالمانه این کشور اختصاص یافته است که بسیار خوشحالم اثرم در کنار سایر آثار هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: اثری که از من در این نمایشگاه اکران می‌شود سربازی انگلیسی است که شاهد جان دادن یک کودک بوده و به مسئله قحطی و مرگ هزاران انسان اشاره می‌کند. من برای تولید این اثر تاریخ را ورق زدم و مطالعه زیادی داشتم. به طور قطع سیاست‌های سیاه انگلیس در همه زمان‌ها ظالمانه و به‌دور از انسانیت بوده است. هرزمانی که انگلستان در جایی حضور داشته و یا نامی از این کشور، دولت‌مردان و سران آن برده شده است در آن زمان ظلمی بر مردم بی‌گناه روا داشته شده است.

این هنرمند تصریح کرد: مطمئن هستم که آثار این نمایشگاه نیز همانند سایر نمایشگاه‌ها میان مخاطبین و علاقه‌مندان به کاریکاتور دست به دست می‌شود و مورد استقبال بسیار قرار می‌گیرد. مردم جهان زمانی که شاهد هستند یک هنرمند حقیقت را نقش می‌کند، و به بیان ناگفته‌ها و یا حرف‌های پنهان می‌پردازد آن را گران‌قدر می دانند. در نمایشگاه هولوکاست چنین مسئله‌ای رخ داد، به دلیل اینکه بدون واسطه کاریکاتور با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، حرف و هدف کاریکاتور بی واسطه به نظر مخاطب می رسد و این بسیار ارزشمند و قابل توجه است. امیدوارم من با اثرم بتوانم گوشه‌ای از ظلم‌های پنهان انگلستان را تصویر کرده باشم.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۲۱ خردادماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان در حوزه هنری افتتاح شد. این نمایشگاه مشتمل بر چهل اثر از بهترین آثار کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌های ایران است. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» می‌توانند ۲۱ خردادماه تا ۵ تیرماه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.