دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

بازخوانی ماجرای دستگیری کماندوهای ویژه انگلیسی و آمریکایی؛

پخش مستند «شکار روباه» امشب روی آنتن شبکه یک

مستند شکار روباه

سینماپرس: مستند «شکار روباه» با هدف بازخوانی ماجرای جنجالی دستگیری کماندوهای ویژه انگلیسی و آمریکایی به جرم تجاوز به حریم آب‌های ایران در خلیج فارس، امشب به روی آنتن شبکه یک می رود.

به گزارش سینماپرس، مستند «شکار روباه» با هدف بازخوانی ماجرای جنجالی دستگیری کماندوهای ویژه انگلیسی و آمریکایی، به جرم تجاوز به حریم آب‌های ایران در خلیج فارس، امشب ۲۷ خرداد از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

این مستند با موضوع ماجرای ۳ دوره تجاوز نظامیان آمریکایی و انگلیسی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری این نظامیان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه شده است. گفتگو با برخی از مسئولان سپاه پاسداران از جمله سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره عملیات دستگیری و تجهیزاتی که طرف‌های انگلیسی و آمریکایی در این تجاوز به همراه داشتند از جمله بخش‌های مستند «شکار روباه» است.

در این مستند همچنین تصاویر منتشر نشده‌ای از لحظات دستگیری نظامیان متجاوز انگلیسی وآمریکایی به حریم آب‌های ایران و بازتاب این دستیگری در رسانه غربی پخش می‌شود. بررسی چرایی ورود غیر قانونی نظامیان انگلیسی و آمریکایی به آب‌های ایران که در سال‌های ۸۲، ۸۳، ۸۶ صورت گرفت و بخش‌هایی از مذاکرات مقامات ایرانی و انگلیسی درباره دستگیری متجاوزین از دیگر بخش‌های مستند «شکار روباه» است.

در پایان مستند «شکار روباه» نیز تحلیلی درباره فیلم‌های تبلیغاتی رسانه‌های دنیا درباره توان نظامی نیروهای انگلیسی و آمریکایی و علت این تبلیغات توسط کارشناسان دفاعی پخش می‌شود.

مستند «شکار روباه»  که به همت برنامه تلویزیونی ثریا تهیه شده است امشب پس از سریال شبانگاهی پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.