شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

در دو قالب مستندهای نیمه‌ بلند و بلند؛

انتشار فراخوان تولید فیلم‌های مستند با موضوع کارآفرینی

آرم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماپرس: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت تعدادی از سازمان ها، مستندهایی در حوزه کارآفرینی و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن خواهد ساخت.

به گزارش سینماپرس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، فیلم‌های مستندی در حوزه‌ کارآفرینی و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن تولید خواهد کرد.

موضوع کارآفرینی پیوند جدایی‌ناپذیری با نوآوری و خلاقیت دارد و از این جهت به یک شخصیت انسانی که واجد توانمندی‌های منحصربه‌فردی است، مربوط می‌شود پس بخشی از این تولیدات به فیلم‌های شخصیت‌محور و پرتره اختصاص می‌یابد. بخشی دیگری از این تولیدات هم به توانایی‌های بالقوه و ظرفیت‌های موجود در کشور توجه دارد.  

این ظرفیت‌ها که در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی در گستره‌ی کشور پراکنده شده‌اند در اولویت تولید قرار دارند. محیط زیست، کسب‌ و کارهای نوین و آموزش آن نیز از دیگر موضوعات مورد توجه این فراخوان تولید است. همچنین تولید فیلم‌های مستند پژوهش‌محور با بررسی تاریخ کارآفرینی در ایران و جهان هم مورد حمایت این مجموعه قرار می‌گیرد.

این فیلم‌ها در دو قالب مستندهای نیمه‌ بلند و بلند تولید می‌شوند.  

در مرحله نخست متقاضیان باید طرح‌های خود را به صورت خلاصه و مکتوب به معاونت مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، طبقه سوم) ارایه کنند. در مرحله بعد پرسشنامه‌ای طراحی شده که فیلمساز باید همزمان با ارائه سیناپس، اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی آن را تکمیل کند. ضمن این که متقاضیان ساخت مستندهای پرتره باید همراه با ارائه طرح، چند دقیقه فیلم از شخصیت مورد نظر را ارانه دهند. پس از بررسی اولیه و تایید طرح ارائه شده، تصویب نهایی پروژه منوط به ارائه فیلمنامه و پژوهش کامل است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.