شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

در برنامه تلویزیونی «نقد سینما»؛

کارگردان «دختر شیطان» به شکست فیلمش در گیشه اعتراف کرد

قربان محمد پور

سینماپرس: کارگردان «دختر شیطان» که پس از ۱۰ روز هنوز نیم میلیارد تومان نفروخته است، از تعداد کم سالن‌های نمایش فیلمش گله و کرد و گفت: می‌خواستم فیلمم را از پرده پایین بکشم، چون اکران در ۷۰ سالن که اکثر آن‌ها عملا با یک یا ۲ سانس است، فایده‌ای ندارد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «دختر شیطان» که این روزها در سینماهای کشور روی پرده است، شب گذشته (جمعه ۲۴ خرداد) در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» نقد شد و قربان محمدپور کارگردان این اثر به پرسش‌های بهروز افخمی مجری برنامه پاسخ داد.

این فیلم که از ۱۵ خرداد اکران خود را آغاز کرده، بر اساس سامانه فروش سینمای ایران تا کنون فقط ۳۸۱ میلیون تومان فروخته و با وجود برخی جنجال‌ها درباره عکس‌های نامناسب بازیگر هندی این فیلم، در گیشه شکست خورده است. این در حالی است که فیلم قبلی محمدپور با نام «سلام بمبئی» در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان فروش داشت.

محمدپور در واکنش به این موضوع که فیلمش در شرایط فعلی شانسی برای موفقیت بزرگ ندارد، پاسخ داد: فکر می‌کنم زمان اکران فیلم مشکل دارد و ما در زمان‌بندی برای اکران این فیلم اشتباه کردیم، چون سینمای ایران ظرفیت این را ندارد که همزمان چهار ـ پنج فیلم پرفروش اکران شود.

وی افزود: روز نخست با گیشه ۱۰۰ میلیونی، فروش ما بد نبود اما در روزهای بعد به مرور سالن‌های ما کم شد و فکر می‌کنم برای نابودی فیلم همین کافی است.

افخمی در واکنش به این مدعا گفت: فکر نمی‌کنید فیلمی که در روز نخست تماشاچی جذب نکند، سانس‌هایش گرفته می‌شود؟

محمدپور پاسخ داد: بر اساس قانون شورای صنفی، فیلمی که جدید اکران می‌شود باید در تمام پردیس‌ها به مدت دو هفته یک سانس به آن اختصاص یابد. این در حالی است که فیلم من فقط یک روز مهلت داده شد و تنها پردیسی که این قانون رعایت شد، پردیس کورش بود، آن‌هم به دلیل اینکه صاحب این پردیس (علی سرتیپی) پخش‌کننده ما هم هست.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: اگر فیلمی شبیه به سینمای هندوستان ساخته و در زمان مناسب مثلاً پاییز اکران شود، می‌تواند بفروشد. این فیلم، فیلمنامه خاصی دارد و تجاری نیست.  

این کارگردان با تأیید این نکته افخمی که ملودرام طی سال‌های اخیر در چارچوب سینما جایی ندارد و مدیوم تلویزیون برای آن بهتر است، گفت: با شما موافقم، چون کمتر می‌بینیم فیلمی ملودرام در سینمای جهان موفق باشد.  

سازنده «دختر شیطان» گفت: علی آقایی پزشک ایرانی شاهرخ‌خان و مشاور ما اکنون ایران است و طبق برنامه‌ریزی‌های ایشان، به زودی «دختر شیطان» راهی هند می‌شود و برای اکران در این کشور و همچنین چین برنامه‌ریزی می‌شود.

محمدپور مدعی شد: می‌خواستم فیلمم را از پرده پایین بکشم، چون اکران در ۷۰ سالن که اکثر آن‌ها عملا با یک یا ۲ سانس است،   فایده‌ای ندارد. اما آقای امیریوسفی رئیس شورای صنفی نمایش گفت: تلاش می‌کنیم سانس‌ها و سالن‌های شما را برگردانیم.  

افخمی گفت: وقتی فیلمی در روز پنجشنبه ۶۰ میلیون تومان می‌فروشد و فیلم دیگری یک میلیارد تومان، شما اگر جای سینمادار باشید چه می‌کنید؟

قربان محمدپور گفت: اکران باید به گونه‌ای باشد گه سینمادار و سینماگر متضرر نشوند. مثلاً الان سینما آزادی دو سانس ساعت ۱۰ صبح و یک ظهر به فیلم من داده است، در حالی که ترجیحم این است که یک سانس در ساعت ۹ شب بدهد، قطعا سالن پر خواهد شد. من تمام سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه‌ها پر کرده‌ام، در حالی که تعداد سانس‌هایم آب می‌رود.

محمدپور درباره اثر جدیدش که در ویتنام ساخته خواهد شد، گفت: فیلم بعدی‌ام داستانی عاشقانه دارد و یک کمدی ـ ملودرام است که تمام قصه در هانوی و خلیج هالونگ اتفاق می‌افتد که در آنجا هم اکران خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.