چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

کامران جاهدی گفت:

«کد هزار» و «دالیا» به زودی روی آنتن رسانه ملی می رود

مستند «کد هزار» و «دالیا»

سینماپرس: کامران جاهدی مستندساز از پایان تدوین دو مستند «کد هزار» و «دالیا» و آغاز مرحله صداگذاری آنها خبر داد.

به گزارش سینماپرس، کامران جاهدی مستندساز و تدوینگر با بیان اینکه تدوین دو مستند «کد هزار» و «دالیا» به پایان رسیده است، به صبا عنوان کرد: «کد هزار» و «دالیا» دو اپیزود مستقل از مجموعه مستند «تا آغاز» به سفارش معاونت سیمای استان ها تولید شده است که به زودی از رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی اعلام کرد: داستان این دو مستند نیز همانند کارهای گذشته ام حول محور آسیب های اجتماعی است.

این مستندساز درباره موضوع «دالیا» و «کد هزار» بیان کرد: ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و مسایلی که در زندگی آنها پیش آمده موضوع مستند «دالیا» است و «کد هزار» درباره فردی است که علیرغم معلولیت در حوزه آسیب های اجتماعی شخص فعالی است.

به گفته جاهدی، ۱۸ ماه پژوهش این دو مستند با مطالعه نزدیک به ۵۰۰ پرونده مربوط به آسیب های اجتماعی و بازدید از زندان و کانون اصلاح تربیت زمان برده است.  

این تدوینگر همچنین اعلام کرد که هر دو مستند به پایان مرحله تدوین رسیده و صداگذاری آنها آغاز شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه «دالیا» و «کد هزار» شعاری و گزارش گونه نیستند، گفت: فرهنگ کشور ما به گونه ای است که افراد علاقه ای به صحبت از جزییات زندگی خود مقابل دوربین ندارند و این کار ما را سخت می کرد. ما در ابتدا سعی کردیم اعتماد افراد را به خود جلب کنیم تا قصه زندگی خود را برای ما روایت کنند چراکه بسیار معتقد به جاری شدن زندگی در مستندهایم هستم و همین این امر باعث طولانی شدن پروسه تولید شد.

عوامل مستند «دالیا» و «کد هزار» عبارتند از تدوینگر، پژوهشگر و صدابردار: کامران جاهدی، ناظر کیفی: جواد میرزاآقازاده، نویسنده: زهرا اصولی، فیلمبردار: ضیا حاتمی، مدیرتولید: فرهاد مصباح، صداگذار: حسین قورچیان، مشاور پژوهش: هوشنگ سیاوش‌پور و دکتر کبری اخلاقی، اصلاح رنگ: احسان واثقی، دستیار کارگردان: مهدخت اصغریان، دستیار تدوین: ایلیا جاهدی، مجری طرح: امیرنعیم حسینی و تهیه‌کننده: علی خائف. عکس های خبر از ایلیا جاهدی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.