سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

نویسنده سریال مطرح کرد؛

داستان «بچه مهندس ۳» تکراری نیست

حسن وارسته

سینماپرس: نویسنده سریال «بچه مهندس ۳» گفت: تاکید من از همان ابتدا بر این بود که قصه‌های تکراری برای جوان‌ها ننویسیم چرا که تا به حال سریال‌های متعددی برای این گروه سنی ساخته شده و قطعاً ما نیز با آنها قیاس خواهیم شد.

به گزارش سینماپرس، «حسن وارسته» نویسنده سریال «بچه مهندس»، با اشاره به نگارش این سریال به فارس گفت: تا به حال حدود ۶ بار متن‌ها را بازنویسی کردیم، اما در کل ۲۰ قسمت به صورت مکتوب و آماده داریم.

وی ادامه داد: حساسیت‌های بسیاری برای نگارش فصل سوم این سریال پیش رویمان قرار دارد که یکی از آنها به لحن سریال در فضای جوانی شخصیت اصلی قصه برمی‌گردد. ما یک طمآنینگی در روایت قصه داریم و سعی کردیم بر اساس آن به سمت فضاهای سریال‌های دیگر نرویم که در همین مقطع سنی جوان‌ها ساخته می‌شوند.

 این نویسنده در ادامه بیان داشت: در فصل دو بازیگرهای مشترک و آدم‌های آشنایی از فصل ۱ داشتیم که کارمان را راحت‌تر می‌کرد، اما در فصل ۳ به این دلیل که شخصیت جواد جوادی از فضای قبلی بیرون آمده و پا در دنیای ناشناخته جوانی گذشته کار ما را مشکل‌تر کرده است.

 این نویسنده که با همراهی امیر شاداب و رضا خمسه این سریال را به نگارش درآورده‌اند، با اشاره به قصه شفافی که در این سریال روایت می‌شود، افزود: ما قصه شفافی را به نگارش در آورده‌ایم و می‌دانیم که هدفمان چیست. نکته مهمی که در این جا وجود دارد ظرافت خاصی است که باید در لایه‌های زیرین متن وجود داشته باشد و به همین خاطر است که مرحله نگارش کمی طولانی شده است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه سعی کردیم قصه‌هایمان تکراری نباشند افزود: تاکید من از همان ابتدا بر این بود که قصه‌های تکراری برای جوان‌ها ننویسیم چرا که تا به حال سریال‌های متعددی برای این گروه سنی ساخته شده و قطعاً ما نیز با آنها قیاس خواهیم شد.

نویسنده سریال «پایتخت» درباره انتخاب بازیگر نقش اصلی که «جواد جوادی» است، بیان داشت: جواد در فصل سوم «بچه مهندس» ۲۴ سال سن دارد و بازیگری که در این سن چهره هم باشد کمتر داریم. افرادی هم که چنین ویژگی دارند درگیر کارهای دیگر هستند، بنابراین پروسه انتخاب این بازیگر کمی زمان بر است. از طرفی شباهت چهره هم در انتخاب این بازیگر اهمیت ویژه‌ای دارد و باید شباهت حداقلی به بازیگرهایی که نقشه نوجوانی و خردسالی جواد را ایفا کردند داشته باشد.

 وارسته در پایان نیز افزود: از آنجایی که جواد در نهایت مخترع می‌شود ما سکانس‌های اختراع و ساخت و سازهای بسیاری را در قصه نشان می‌دهیم که همین سکانس‌ها در بخش بازسازی لوکیشن زمان تولیدی زیادی خواهد برد.

به گزارش فارس، داستان سریال «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود. فصل اول این سریال در ماه رمضان ۹۷ و فصل دوم آن در زمستان ۹۷ از شبکه دو سیما پخش شد.

پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده از بازیگرانی هستند که هم در فاز یک و هم در فاز دو حضور دارند که در کنار آنها بازیگران دیگری هم به کار پیوسته‌اند. پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسدااللهی، فرج الله گلسفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد را بازی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.