دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

در جلسه‌ عصر روز یکشنبه ۱۹ خرداد؛

اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی «مرکز گسترش» معرفی شدند

اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماپرس: در جلسه‌ای که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این مرکز معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، در جلسه‌ای که عصر دیروز یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این «مرکز» معرفی شدند.

در این جلسه که با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل، مرتضی رزاق‌کریمی قائم‌مقام، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی و محمدرضا بهشتی مدیر امور مجامع و جشنواره‌ها برگزار شد، طباطبایی‌نژاد طی حکمی بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی را به عنوان اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این مرکز منصوب و معرفی کرد.

به این ترتیب شورای فیلم‌های سینمایی تجربی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مرتضی رزاق‌کریمی، بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی، نسبت به بررسی و تصویب فیلمنامه‌های سینمایی تجربی ارائه شده به این مرکز برای مشارکت در تولید اقدام خواهند کرد. دبیر شورا هم محمدرضا بهشتی است.

فرآیند بررسی و تولید آثار سینمایی تجربی در این مرکز نیز با ارائه درخواست تهیه‌کننده به همراه پروانه ساخت از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، طرح ۷ تا ۱۰ صفحه‌ای به همراه سیناپس و نسخه کامل فیلمنامه و نمونه کار برای متقاضیان فیلم اول سینمایی امکان‌پذیر خواهد بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از چند سال با تصمیم سازمان امور سینمایی عهده‌دار مسئولیت حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.

فیلم تجربی به عنوان نوعی از فیلمسازی که با ساختارشکنی در قواعد رایج سینما و کشف شیوه‌های نوین فنی و روایی، سعی در گسترش مرزهای بیانی این هنر و ارائه تجربه‌ای نو و خلاقانه دارد، می‌تواند عامل پویایی و جذابیت آثار و ارتقاء سلیقه فرهنگی مخاطبان سینما شود. لذا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مجموعه‌ای که از بدو تأسیس، متولی حمایت و تولید فیلم‌های تجربی بوده و طی دوره‌های مختلف فعالیت، آثار متعددی را با این رویکرد تهیه کرده است، با تصمیم رئیسسازمان سینمایی و در راستای اهمیت و توجه هر چه بیشتر به فیلم تجربی به عنوان سینمایی که معانی و اندیشه‌های بدیع را در قالبی تازه و متفاوت بیان می‌کند، عهده‌دار مسئولیت حمایت از تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.

حمایت مرکز گسترش در تولید این آثار به صورت مشارکت در ساخت بوده و حداکثر زمان بررسی فیلمنامه تا اعلام نتیجه قطعی ۲ ماه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.