یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

نسخه سینمایی «حجاب، راه رستگاری» ساخته می‌شود

حل معضلات امروز در داستان‌های قرآنی

شهریار بحرانی

سینماپرس: کارگردان مستند «حجاب، راه رستگاری» درباره مفاهیم شجره‌ای نسخه سینمایی مستند خود صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، «شهریار بحرانی» نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اشاره به پخش نسخه سینمایی مستند «حجاب، راه رستگاری» گفت: سریال مفهومی «حجاب راه رستگاری» سریالی بیست قسمتی است، اما با کمی تغییرات در مفاهیم که در سریال جایی نداشت به این نتیجه رسیدیم که باید نسخه سینمایی از آن سریال بدست آید که بتواند برای نیازمندان به معارف قرآنی بحث حجاب و بیان شجره این بحث قرآنی که زیر شاخه‌های خاص خود را در این بحث دارد، یعنی مفاهیم اصلی و مفاهیمی که بدنه حساب می‌شوند و همچنین مفاهیم در شاخه‌های فرعی‌تر را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما از همان ابتدا و در کنار ساخت این سریال، به تولید مستندی مفهومی سینمایی اقدام کردیم.

این کارگردان درباره اینکه آنچه در مستند سینمایی «حجاب، راه رستگاری» پخش می‌شود، خلاصه بیست قسمت پخش شده نیست، افزود: آنچه در نسخه سینمایی این اثر تولید شده همان مفاهیم قرآنی را در بر دارد، اما به نوعی چیده و طراحی شده است که مفاهیم شجره‌ای را بیان کند. شجره در قرآن ارتباطات مفاهیم را نشان می‌دهد.

بحرانی درباره ضرورت ساخت چنین مستندی در شرایط کنونی جامعه و اینکه تا چه میزان موفق بوده‌اند نیز گفت: ما سعی کردیم از همان منظر که خداوند در قرآن مردم را به حجاب تشویق کرده است، وارد ماجرا شدیم و اصلا در هر دو نسخه به بخش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا نکردیم.

وی بیان داشت: استقبالی که هم از مردم تهران و هم شهرستان داشتیم واقعا بی‌سابقه و از تصوراتمان خارج بود. معتقدم اسنان باید با مفاهیم قرآنی به خوبی آشنا شود تا با نظام الهی هماهنگ‌تر شود.

این کارگردان در پایان نیز گفت: بحث محتوایی یک بحث فطری و مورد نیاز جامعه بشر امروزی است و معضلات مردم امروز ما در این داستان قرآنی پیاده شده و ما نیاز داریم تا این راه حل‌ها را از قرآن استخراج کرده و به صورت داستان ارائه کنیم.

قابل توجه آنکه نسخه سینمایی مجموعه مستند «حجاب راه رستگاری» به کارگردانی شهریار بحرانی امشب ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.