شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

از نوزدهم ژوئن (۲۹ خرداد) در نتفلیکس عرضه می‌شود؛

مستند «سرحد دموکراسی» و تأثیرات سیاستمداران فاسد

مستند «سرحد دموکراسی»

سینماپرس: مستند «سرحد دموکراسی» از پِترا کاستا (فیلم‌ساز و بازیگر برزیلی) نگاهی به وضعیت سیاسی کشور برزیل و هرج‌ومرج حاکم بر آن انداخته است.

به گزارش سینماپرس، اگر این روزها سیاست‌ها و سیاستمداران آمریکایی را دنبال می‌کنید، می‌دانید که تماشای اخبار به دیدن ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما می‌ماند؛ جامعه قطب‌بندی شده است و فساد حکم‌فرماست؛ و انگار هیچ افقی هم دیده نمی‌شود.

به هر حال مستندی به نام «سرحد دموکراسی» از پِترا کاستا (فیلم‌ساز و بازیگر برزیلی) از نوزدهم ژوئن (۲۹ خرداد) در نتفلیکس عرضه می‌شود که در آن نگاهی به وضعیت سیاسی کشور برزیل و هرج‌ومرج حاکم بر آن انداخته شده است؛ الگویی که می‌تواند به‌نوعی آخر و عاقبت آمریکا هم در نظر گرفته شود (انگار حق با شاعرست که می‌گوید: هر جا که روی آسمان همین رنگ است).

«سرحد دموکراسی» که به‌تازگی آنونسی از آن در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد که با ظهور دموکراسی در برزیل در طول دهه ۱۹۸۰ چطور زمینه برای ظهور گسترده فساد، فعالیت‌های جنایتکارانه و فضایی به‌شدت قطب‌بندی‌شده ایجاد می‌شود. در واقع اگر با وضعیت فعلی این کشور (یا کشوری مشابه) آشنا باشید می‌توانید ببینید که این شرایط سیاسی چگونه می‌توانند به عواقب ناگوار و هراس‌انگیزی منجر شوند.

«سرحد دموکراسی» اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره ساندنس ۲۰۱۹ پشت سر گذاشت. پترا کاستا پیش از این مستندهای تحسین‌شده دیگری را هم ساخته است از جمله «النا» (۲۰۱۲).

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.