جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

با نمایش در ۷۰۰ سالن سینما؛

برگزاری جشن تولد ۴۰ سالگی نخستین فیلم سینمایی «ماپت‌ها»

فیلم ماپت

سینماپرس: همه شخصیت‌های «ماپت‌ها» از کریمت قورباغه تا میس پیگی، فوزی بِر و بقیه آن‌ها در چهلمین سال ساخته شدن اولین فیلم سینمایی این مجموعه دوباره دیده می‌شوند.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، به مناسبت چهلمین سال ساخته شدن اولین فیلم سینمایی از ماپت‌ها در ماه آینده ۷۰۰ سالن سینما در سراسر آمریکا میزبان اکران مجدد «فیلم ماپت» خواهند بود. این فیلم از ۲۵ جولای تا ۳۰ جولای راهی سینماها می‌شود.

ماپت‌ها گروهی عروسکی هستند که برای سبک کمدی و طنزآمیزشان شناخته می‌شوند.

جیم و جین هنسون این شخصیت‌ها را سال ۱۹۵۵ خلق کردند و بتدریج با ساخت فیلم سینمایی از آنها مجموعه‌ای از آثار تلویزیونی، موسیقی، فیلم و دیگر محصولات رسانه‌ای برمبنای آن‌ها خلق شد.

آنها ابتدا در سریال تلویزیونی «سم و دوستان» از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۱ در تلویزیون دیده شدند و بعد در سال ۱۹۶۹ به سریال «سسمی استریت» راه یافتند.

شوی ماپت که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱ در تلویزیون دیده شد ۴ جایزه امی برد و در طول ۵ سال موفق به کسب ۲۱ نامزدی امی شد.

در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ از آنها فیلم‌های بلند سینمایی ساخته شد که اولین فیلم با عنوان «فیلم ماپت» سال ۱۹۷۹ راهی پرده‌های سینماها شد.

این فیلم پس از موفقیت عظیم سریال تلویزیونی دهه ۱۹۷۰ که خالقش جیم هنسون بود ساخته شد. در این فیلم همه این شخصیت‌ها در یک سفر جاده‌ای به هالیوود در رویای رسیدن به شهرت و ثروت هستند.

این فیلم درآمد زیادی در سینماها داشت و نامزدی اسکار را هم کسب کرده است.

نزدیک به یک سال و نیم پیش کمپانی دیزنی که اکنون امتیاز این مجموعه را در اختیار دارد اعلام کرد قصد دارد این مجموعه کمدی و عروسکی را به تلویزیون بازگرداندو آن را استریم کند.

از سال ۲۰۰۴ که کمپانی دیزنی برند ماپت‌ها را از آن خود کرد، دو فیلم «ماپت‌ها» محصول سال ۲۰۱۱ و «ماپت‌ها: تحت تعقیب» محصول سال ۲۰۱۴، با بازخورد خوبی در میان منتقدان و تماشاچیان همراه بودند. کارگردانی هر دو فیلم بر عهده جیمز بابین بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.