دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

همزمان با ایام ارتحال امام خمینی(ره) و عید فطر؛

«سال سی» روی آنتن شبکه قرآن سیما

ویژه برنامه «سال سی»

سینماپرس: به مناسبت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه ای با عنوان «سال سی» تولید و پخش می کند.

به گزارش سینماپرس، علی شهاب الدین تهیه کننده برنامه تلوزیونی «سال سی» گفت: با توجه به همزمانی پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر با ایام سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت پانزده خرداد هدف این برنامه، پرداختن به چهار موضوع رمضان، عید فطر، شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، و آیت الله خامنه ای است لذا از کارشناسان و مهمانان مختلفی مانند محمدحسین صفار هرندی، سید محمد حسینی و آیت الله سجادی از یاران امام خمینی (ره) جهت تبیین این موضوعات و آگاهی بخشی متناسب جهت حضور در برنامه زنده دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به تقارن ۲ رویداد غم و شادی در یک مقطع زمانی اظهار کرد: تلاش شده از ابعاد مختلف هم غم فراق از دست دادن امام فرزانه و قیام پانزده خرداد واکاوی شود و هم نگاهی شاکرانه به عید فطر و همچنین سی امین سالروز انتخاب جانشین و خلف صالح امام راحل، حضرت آیت الله خامنه ای داشته باشیم.

این تهیه کننده توضیح داد: در این برنامه علاوه بر حضور قاری برجسته و شاعر و گروه تواشیح از حضور آزادگان سر افراز و مهمانان دانشگاهی و هنرمند در بخش گفتگوی زنده در استودیو بهره مند می شویم. با این حال یکی از شاخص های منحصر به فرد این ویژه برنامه تولید مستندهای سیاسی، اجتماعی متنوع و پر تعدادی دانست که در مدت بسیار کوتاهی تهیه شده است و در لا به لای این ویژه برنامه ۳۰۰ دقیقه ای پخش می شود.

وی اضافه کرد: یکی از مستندهای شاخص این برنامه، همراهی اسدالله بادامچیان از شخصیت های برجسته سیاسی اجتماعی و از یاران امام خمینی (ره) با تعدادی از جوانان و دانشجویان در قالب یک سفر است که از قم و از مدرسه فیضیه و بیت امام خمینی (ره) تا بهشت زهرا (س) در تهران و محل جلوس امام در روز ۱۲ بهمن به بیان خاطرات و انتقال تجربیات می پردازد. این مستند علاوه بر پخش به صورت سریالی و با زمان های کوتاه در میان این ویژه برنامه به صورت کامل نیز در شب پانزده خرداد از این شبکه پخش خواهد شد.

شهاب الدین یادآور شد: همچنین مستند گزارشی های کوتاه از محمد رضا طالقانی پیشکسوت کشتی و از محافظین امام خمینی (ره) و مصاحبه اختصاصی آیت الله امامی کاشانی با این برنامه و مستند گزارشی بزرگترین سفره افطار اهل تشیع و اهل تسنن و روزه داری در شرایط سخت نمونه ای از میان برنامه هایی است که تولید شده است و در کنار دیگر آیتم های آرشیوی پخش می شود.

طراح ایده و کارگردان هنری این ویژه برنامه در پایان گفت: یکی از جذاب ترین بخش های این برنامه حضور محمد گلریز خواننده تولیدات نغمه و آواهای انقلاب و همچنین شکرخدا گودرزی و بیژن علیمحمدی بازیگر و دوبلور شخصیت امام خمینی (ره) در سریال «معمای شاه» است.

برنامه «سال سی» در ۲ روز ۱۵ و ۱۶ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.