جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

در یک نامه سرگشاده؛

درخواست دنیرو از دادستان برای شهادت دادن علیه ترامپ

دونالد ترامپ - رابرت دنیرو

سینماپرس: رابرت دنیرو در یک نامه سرگشاده به انتقاد از جدیدترین بیانیه رابرت مالر دادستان ویژه بررسی پرونده ارتباط کمپین دونالد ترامپ و روسیه پرداخت و خواست او اجازه ندهد ترامپ حقایق را مخدوش کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت دنیرو در یک نامه سرگشاده که در نیویورک تایمز منتشر شد به انتقاد از جدیدترین بیانیه رابرت مالر دادستان ویژه بررسی پرونده ارتباط کمپین دونالد ترامپ و روسیه پرداخت. وی در این بیانیه گفته گزارشی که منتشر کرده شهادتش برای کنگره است.

اواخر دیروز رابرت دنیرو بازیگر سرشناس که در برنامه «پخش زنده شنبه شب» نقش شخصیت مالر را هم ایفا می‌کند در نامه‌اش به دادستان ویژه گفت که «کشور به حرف‌هایت نیاز دارد. حرف‌های واقعی‌ات.»

او از مالر خواست به صورت عمومی جلوی کنگره شهادت بدهد تا اجازه ندهد ترامپ بتواند در توییت‌هایش از گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای وی سوءبرداشت و نتیجه‌گیری یک‌طرفه بکند. دنیرو نوشت: «این گزارشی است که کشورت از تو خواست انجام بدهی و حالا باید به آن قدرت و شفافیت ببخشی.»

دنیرو در نامه توضیح داد که در تحقیقاتش برای ایفای نقش مالر خیلی چیزها درباره گذشته و شخصیت او فهمید و در نتیجه احترام بسیاری برای تعهد و سکوت او مقابل فشار عمومی قائل است. با این حال او گفت: «با وجود اینکه بسیاری از آمریکایی‌ها از پاسخ ساکت، محکم و باوقار تو در مقابل حملات تجلیل کرده‌اند، این طرز پاسخ به دولت اجازه داده از تفسیر خودش برای کنترل کردن روایت استفاده کند.»

او اضافه کرد: «آدم هر چیزی دلش می‌خواهد می‌تواند درباره رییس‌جمهور بگوید، همانطور که من هم این کار را انجام داده‌ام اما حقیقت این است که وقتی بحث دروغ گفتن، مبالغه کردن و زورگویی می‌شود، هیچکس نمی‌تواند به گرد او برسد.»

دیشب مالر در نخستین حضور عمومی خود در ارتباط با گزارشش یک کنفرانس رسانه‌ای برگزار کرد و گفت دلیل اینکه اتهامی علیه رییس‌جمهور وارد نکرده این است که قوانین وزارت دادگستری به او اجازه نمی‌دهد علیه رییس‌جمهور اتهام فدرال وارد کند. او همچنین گفت اگر می‌توانست با قاطعیت بگوید که ترامپ هیچ جرمی انجام نداده حتماً چنین کاری را انجام می‌داد.

دنیرو در نامه‌اش به مالر گفت او مسئولیت دارد به سوال‌های موجود درباره گزارشش پاسخ بدهد.

مالر در کنفرانس رسانه‌ای‌اش گفت گزارشش تمام حرف‌های لازم را می‌زند اما دنیرو نوشت: «ممکن است گزارش تمام حرف‌های لازم را به وکلا و قانون‌گذارانی بزند که صبر و تعهد خواندن بیش از ۴۰۰ صفحه کلمات به دقت انتخاب شده و نتیجه‌گیری‌های ظریف را داشته باشند (با تمام احترام، گزارش خیلی خوب است اما تو استیون کینگ نیستی.»)

دنیرو اضافه کرد که از طرف دیگر رییس‌جمهور «در توییت‌های هار خودش» نگاه‌ها نسبت به کار مالر را تغییر داده و همچنین از دادستان کل و وکلای شخصی خود برای مخدوش کردن حقایق استفاده می‌کند.

غیر از ایفای نقش مالر در برنامه «اس‌ان‌ال»، دنیرو در موارد بسیاری به صورت عمومی علیه ترامپ صحبت کرده و خواستار زندانی شدن رییس‌جمهور شده است. ترامپ هم در پاسخ به او توییت کرده که دنیرو «یک فرد با آی‌کیو بسیار پایین است.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.