چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

در بدون توقف مطرح شد:

ما جامعه را با تعریف حزب‌اللهی و غیر حزب‌اللهی دوقطبی کرده‌ایم

حجت‌الاسلام محمد قمی

سینماپرس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: چند جوان می‌شناسید که شب قدر می‌گذرد، از ته دلش با خدا حرف نمی‌زند؟ اصلاً کاری با خدا ندارد؟ اغلب جوان‌های کشور حزب‌اللهی‌اند. جوان حزب‌اللهی اول جوان است، دوم در حزب شیطان نیست.

به گزارش سینماپرس، یکصد و ششمین قسمت از سری برنامه‌های بدون توقف، هفتم خردادماه از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت، حجت‌الاسلام شیخ محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این برنامه در پاسخ به این سؤال که «یکی از عرصه‌هایی که در این چهل سال به آن نرسیدیم عدالت است و نقد جدی به آن وجود دارد، چرا یک طبقه حاکمیتی به وجود آمده که انگار همه آموزش‌ها و مدیریت‌ها و قدرت در این حلقه بسته می‌چرخد» اظهارداشت: ما در عدالت حتماً عقبیم، به این معنا که نسبت به چهل سال قبل پس‌رفت کردیم و این محل بحث است و با یک سنجه‌ها و شاخص‌هایی باید ارزیابی کنیم که چه قدم‌های رو به جلویی برداشته‌شده ولی حتماً در موضوع عدالت نمره قبولی نگرفتیم و این از آن مواردی است که نه می‌شود کتمان کرد و نه می‌شود با آن مماشات کرد.

وی ادامه داد: این مشکل حتماً صدمه به جامعه و انقلابمان خواهد زد و باید خیلی زود تلاش کنیم و جدی به سمتش برویم و کارهای مؤثر درباره‌اش کنیم، بازهم چشم امیدمان به جوان‌هاست که شاید بتوانند کارهای مؤثرتری در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین در پاسخ به این سؤال که «در بسیاری از موارد در کشور در ارائه تعریف جوان، جوان حزب‌اللهی را مدنظر می‌گیرند، واقعاً باید جوان تعریفش جوان حزب‌اللهی باشد، آیا این نگرانی پیش نمی‌آید که ما جامعه را با تعریف حزب‌اللهی و غیر حزب‌اللهی دوقطبی کرده‌ایم» تصریح کرد: من یک سؤال می‌پرسم حزب‌اللهی چه کسی است و چند درصد جوان‌های ما حزب‌اللهی‌اند، حضرت آقا می‌فرمایند «به نظر من هر جوانی که شب قدر یک قرآن به سر گرفت و یا با خداوند حرف زد این در حزب‌الله است» پس حزب‌اللهی همه این جوان‌های کشور هستند که شما نماینده‌شان هستید، چند جوان می‌شناسید که شب قدر می‌گذرد از ته دلش با خدا حرف نمی‌زند اصلاً کاری با خدا ندارد و خدایی در زندگی‌اش وجود ندارد اغلب جوان‌های مملکتمان حزب‌اللهی‌اند، جوان حزب‌اللهی اول جوان است، دوم در حزب شیطان نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سؤال که «اگر شما برای سمتی فردی بخواهید، از میان یک جوان اصلاح‌طلب و جوان اصول‌گرا، کدام را انتخاب می‌کنید» گفت: حتماً جوانی که شایسته آن مسئولیت است، دانش فنی آن کار را دارد، تخصصش را دارد و مقید به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی است و البته من این کار را کردم، حتماً اگر جوانی از هر دسته و گروهی باشد یا در هیچ‌کدام از دسته و گروه‌ها نباشد ولی جوان است، سواد این کار را دارد، رشته‌اش می‌خورد، توان فنی این کار را دارد، تجربه کسب کرده و انگیزه دارد، خلاقیت دارد، طرح جذاب دارد، عرضه اجرا دارد حتماً باید این آدم بر سرکار بیاید، جوان حزب‌اللهی که می‌گوییم همین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جوان حزب‌اللهی یعنی عمده جوانان این مملکت که خدا را قبول دارند، تأکید کرد: به تعبیری یادم آمد یک خبرنگاری در پاریس رفت، از امام(ره) سؤالی پرسید و گفت مدت‌هاست شما ایران نبودید، ایران فرق کرده، جوانان ایران یک‌جور دیگری هستند، فکر می‌کنید جوانان امروز ایران را می‌شناسید، امام یک جواب دادند فرمودند من مردم ایران را از همه بهتر می‌شناسم و به آن‌ها اعتماد دارم، راه آن‌هم این است که صبر کنید و ببینید که من می‌شناسم یا نه؟ این‌ها همان جوان‌هایی بودند که شاید خیلی‌ها که به آن‌ها نگاه می‌کردند به سرووضعشان می‌گفتند، مگر می‌شود در این کشور کار اسلامی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین تصریح کرد: یک ملاقاتی حضرت امام(ره) سال‌ها قبل‌تر با آیت‌الله حکیم در نجف داشتند به آیت‌الله حکیم می‌فرمایند شما در مقابل ظلم قیام کنید و ما پشت سر شما می‌ایستیم مرحوم آیت‌الله حکیم می‌گویند، عراق با ایران فرق می‌کند مردم عراق ممکن است مثل ایرانی‌ها نباشند پشت سر ما نیایند گرچه من شک دارم مردم ایران ‌هم بیایند، امام می‌فرمایند شما اراده کنید مردم ایران پشت شما بسیج می‌شوند، آقای حکیم اعتنا نمی‌کنند، می‌گویند این مردم پسر پیغمبر(ص) را رها کردند ما که کسی نیستیم در مقایسه با پسر پیامبر(ص)، امام می‌فرمایند اشتباه می‌کنید من به مردم ایران ایمان دارم.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: یکی از آن چیزهایی که در بحث میدان ندادن به جوان‌ها می‌خواستم بگویم این بود که این اعتمادی که حضرت امام(ره) به جوان‌ها داشتند را ما به جوان‌ها نمی‌کنیم، یادتان ‌هم باشد فقط درباره پست‌های بالا و مسئولیت‌های رده یک حاکمیتی حرف نمی‌زنیم چون آن‌ها یک تعداد محدودی است که ان‌شاءالله جوان‌های شایسته‌ای بروند آنجا، ما درباره لایه‌های مختلف حرف می‌زنیم در سازمان زیرمجموعه خودم و سازمان‌هایی که رفتم دیدم که این فرآیند انسان‌ها را کارمند بار آورده یعنی خلاقیت ندارند، حس ندارند، منتظرند تا زودتر کارت بزنند، بروند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به تجربه خود در بازدید از برخی ادارات اشاره کرد و یادآور شد: من یک‌وقتی سرزده می‌روم به اتاقی در می‌زنم می‌بینم یکی مشغول یک کار دیگر است، یکی مشغول بازی است، حضرت آقا یک‌وقتی فرمودند که بعضی از این آقایان وزرا، وقت می‌گذارند کار حزبی می‌کنند بعد فرمودند شما وقتتان را که همه‌اش باید خرج مردم شود می‌روید بخشی از آن را خرج کار حزبی می‌کنید، این ظلم است و آن کارتان حرام و ماندنتان در جایگاه وزارت هم اگر قرار است ادامه پیدا کند، اشکال دارد، حالا فکر کنید آن مسئول در یک‌لایه و لایه‌های پایین‌تر، زمان کار مشغول بازی است. در همین سازمان خودمان بعضی از این مجوزها که حتماً زیر یک هفته فرآیند اعطایش باید طول بکشد گاهی سه ماه طول می‌کشد و من این را در سازمان‌های مختلف می‌بینم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.