سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

چه کسی مسئولیت شبکه ها را بر عهده خواهد گرفت؟

سنگالیزه کردن یک مدیر جوان مومن انقلابی در صداوسیما

بازدید علی عسکری از پشت صحنه سریال «نفوذ»

سینماپرس: اگر آقای علی عسگری فرمانده جنگ بود، با پدافند عامل شهادت شهید بابایی چه می‌کرد؟

به گزارش سینماپرس،  محمدرضا باقری فعال رسانه‌ای با اشاره به تصمیم عجیب رئیس صداوسیما در برکناری مدیر شبکه پنج نوشت:

الف) شاید شنیده باشید پدافند هوایی مرزی، به اشتباه یکی از بهترین‌های نیروی هوایی کشور را هدف قرار داد و به شهادت رساند، پدافندی که بارها و بارها کشور را نجات داده بوده، خطایی غیرعمد کرده، خطا البته بزرگ بود، اما فرمانده کل قوا باید چکار میکرد؟ پدافندها را جمع می‌کرد؟ فرمانده نیروی هوایی را برکنار میکرد؟ نیروی مستقیم را توبیخ می‌کرد؟ یا حتی اعدام!؟

چیزی که مسلم است درصدی از خطا جزو فعالیت پدافند است، و خطای نیروی میدانی ارتباطی به فرمانده منطقه ندارد.

ب) در جریان پخش زنده یکی از هیآت تهران در شبکه پنج، که اتفاقاً در راستای نمایش معنویت و و شعائر دینی در میان جوانان تهران (همین شهری که برخی فقط تلاش میکنند زشتیهای آن را ببینند) بوده، اتفاق ناگواری می‌افتد، یک مداح غیر از مادحین اصلی آن هیات بدون اطلاع از پخش زنده تلویزیونی، میکروفن را میگیرد و جملاتی غیرقابل دفاع و زشت را بیان میکند، ناظر پخش تلویزیونی خطا میکند و برنامه را قطع نمیکند، در این سلسله نهایتاً مدیرپخش را به دلیل آماده نبودن نیروی مستقیمش میشود سرزنش و توبیخ کرد.

ج) بعد از یکی دو روز فضای مجازی پر از این فیلم میشود، شبکه عذرخواهی میکند، بیانیه میدهد، عوامل خاطی را اخراج میکند، معاون سیما هم مدیر شبکه را توبیخ می‌کند. جلسه ای در مجلس با فراکسیون اهل سنت برگزار می‌شود، مدیر شبکه عذرخواهی مجدد میکند و اعلام آمادگی برای استعفا.

ج) قصور و غیر عمدی بودن اقدام رسانه ملی آشکار شده و مداح هم بازداشت میشود، مولوی عبدالحمید بیانیه ای میدهد و از اقدامات انجام شده و عذرخواهی و توبیخ مدیر شبکه تشکر میکند، اما ناگاه خبر ۱۴ اعلام میکند رییس سازمان صدا و سیما مدیر شبکه پنج و مدیر پخش را راسا برکنار میکند!

د) گذشته از اینکه قصور مدیر شبکه در این فقره چقدر بوده، نحوه سنگالیزه کردن یک مدیر جوان مومن انقلابی و کار بلد رسانه ای در سازمان صداوسیما خیلی درس آموز است، مدیر آماده استعفا، برکنار میشود، از فردا چه کسی مسئولیت شبکه ها را بر عهده خواهد گرفت؟ کسانی که خود را علاوه بر مشکلات مالی و اداری سازمان با بی مهری ها و حمایت نکردن های مجموعه وفق بدهند!

ه) جواد رمضان نژاد، خوشحال ترین فردی است که از اعلام خبر تا کنون دیده ام، آسوده و راحت از بار مسئولیتی که از روی دوشش برداشته شده، شبکه پنج را با قبل از این مقایسه کنید، میزان کاری که در شبکه انجام شده قابل توجه است و این جز با تلاش شبانه روزی مدیر آن غیر ممکن نبوده

و) به مورد اول برگردیم، به نظر شما اگر آقای علی عسگری فرمانده جنگ بود، با پدافند عامل شهادت شهید بابایی چه می‌کرد؟

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.