چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

حجت‌الاسلام والمسلمینرفیعی گفت:

رهبر انقلاب ساخت فیلم حضرت خدیجه(س) را تأیید کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

سینماپرس: حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بر ضرورت ساخت آثار هنری فاخر درباره حضرت خدیجه (س) تأکید کرد و گفت: پیشنهاد ساخت این فیلم را به رهبر انقلاب دادم و ایشان آن را تأیید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و از کارشناسان برجسته صداوسیما به باشگاه خبرنگاران پویا گفت: در سال ۹۶ همایشی درباره حضرت خدیجه (س) با عنوان «صدف کوثر» برگزار شد که خروجی آن سه جلد مجموعه مقالات ارائه شده به همایش بود که از سوی جامعة المصطفی منتشر شد.

وی افزود: در آغاز جلد نخست این مجموعه مقالات، سخنان مقام معظم رهبری درباره حضرت خدیجه (س) که در جلسه اعضای هیئت علمی این همایش مطرح شده بود و همچنین سخنان چهار عالم بزرگ دیگر؛ حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، اعرافی و ری‌شهری درباره شخصیت این بانوی بزرگوار که در همایش ایراد شده بود، به نگارش در آمده است.

این استاد حوزه گفت: علاوه بر این مجموعه که در سال ۹۶ چاپ شد، در سال ۹۸، پنج جلدی دیگر به آن اضافه شد؛ سه جلد شناخت‌نامه و دو جلد موسوعه حضرت خدیجه (س). منظور از شناخت‌نامه آن است که عده‌ای از بزرگان تمام آثاری را که درباره حضرت خدیجه (س) منتشر شده، بررسی و از میان آنها مجموعه‌ای گزینشی را با حذف تکرارها جمع‌آوری کردند که در نهایت به سه جلد رسید. دو جلد دیگر هم مربوط به آثار مرتبط با حضرت خدیجه (س) به زبان عربی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: تاکنون کتاب‌های زیادی درباره حضرت خدیجه (س) نوشته شده، اما به نظر می‌رسد این یک کار جدید باشد، چراکه هم مجموعه‌ای از کارهای منتشر شده درباره حضرت خدیجه (س) را در برگرفته و هم شامل مجموعه مقالات علمی جدیدی است که به تازگی درباره این بانوی بزرگوار نوشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: زندگانی حضرت خدیجه (س) می‌تواند یک سریال یا اثر سینمایی بسیاری خوب و فاخری باشد. بنده این پیشنهاد را به رهبر معظم انقلاب هم دادم و ظرفیت بالای آن بیان کردم که ایشان نیز این موضوع را تأیید کردند، حتی به سایر مراجع دیگر نیز این موضوع اعلام شد اما تاکنون افراد توانایی که این کار را بر عهده بگیرند، پیدا نشده است.

این استاد حوزه تأکید کرد: امروز تولید اثر فاخری هنری درباره حضرت خدیجه (س) در جهان اسلام یک ضرورت است، امروز در عرصه جهانی آنطور که باید و شاید این شخصیت فداکار اسلام مورد توجه نیست و حتی عده‌ای لقب "ام‌المومنین" را که از آنِ ایشان است، به افرادی دیگری نسبت می‌دهند.

وی افزود: تفاوت ایشان با سایر همسران پیغمبر در این بود که ایشان همسر نخست پیامبر (ص) و مادر ائمه اطهار (ع) است و هم در زمان بحران اقتصادی با پیامبر اکرم (ص) ازدواج کرد و تمام دارایی خود را در راه اسلام فدا کرد. مقام معظم رهبری نیز فرمودند حضرت خدیجه (س) خصوصیاتی دارند که در سایر زنان پیغمبر وجود ندارد که بنده فقط به بخشی از آنها اشاره کردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.