چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

روانبخش صادقی خبر داد؛

انیمیشن سه‌بعدی «لذت دانایی» ۳۰۰قسمتی می‌شود

 روانبخش صادقی

سینماپرس: کارگردان انیمیشن‌های «لذت دانایی» که پیش‌تر در ۲۰۰ قسمت کوتاه برای پخش از تلویزیون تولید شده بود از برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۱۰۰ قسمت ۷ دقیقه‌ای جدید از این مجموعه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، روانبخش صادقی کارگردان انیمیشن درباره تازه‌ترین فعالیت خود در این حوزه ضمن اشاره به یکی از پروژه‌های قبلی خود به مهر گفت: پیش از این یک مجموعه آموزشی با نام «لذت دانایی» را برای صداوسیما تولید کرده بودم که تعداد قسمت‌های آن مجموعه نزدیک به ۲۰۰ قسمت می‌شد و در چند نوبت از تلویزیون پخش شده است.

وی درباره ویژگی فرمی و محتوایی این مجموعه انیمیشن سه‌بعدی که از شبکه پویا روی آنتن رفته بود، توضیح داد: یکی از مهمترین اهداف تولید این انیمیشن‌ها، آموزش آسان مفاهیم مختلف علمی و فرهنگی به کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف از جمله تاریخ، مذهب، فیزیک، آناتومی بدن، شیمی و… بود که خوشبختانه با استفاده از زبان انیمیشن و کاملاً به صورت ساده این امر محقق شد و مورد استقبال کودکان و نوجوانان هم قرار گرفت.

صادقی درباره تشریح فرآیند تولید این مجموعه تاکید کرد: در تولید این مجموعه انیمیشن با هماهنگی مدیریت مرکز پویانمایی صبا از نیروها و پتانسیل هنرمندان جوانی که در شهرستان کار می‌کنند، علاوه بر نیروهای فعال در تهران استفاده شد.

وی تأکید کرد: در واقع همکاری با هنرمندانی که در خارج از تهران فعالیت می‌کنند، باعث رونق کار در تیم‌های خارج از پایتخت می‌شود که منجر به افزایش تولیدات، اشتغالزایی و ایجاد درآمد در شهرستان‌ها می‌شود.

کارگردان مجموعه «لذت دانایی» بیان کرد: یکی از بهترین نتایج این نوع از همکاری این است که از توان علمی و عملی عوامل کاربلد شهرستانی در زمینه انیمیشن‌سازی استفاده می‌شود و در کنار آن نیروهای جدید نیز تربیت می‌شود.

صادقی تاکید کرد: تنوع پروژه و روش تولید در «لذت دانایی» طوری بوده است که امکان دورکاری داشته باشیم. یعنی تمام اطلاعات متنی و تصویری همراه مواد پیش تولید مانند استوری بورد و دکوپاژ دقیق و مشخصات سبک بصری و کیفیت و تکنیک کار به تیم‌های تولیدی داده می‌شود تا هم کارها یکدست انجام شود و هم به لحاظ نوع کارگردانی و سبک بصری، در عین حفظ کیفیت راندمان تولید نیز بالا رود و مطالب ارائه شده صحیح و مستدل شود.

صادقی در پایان درباره فاز جدید تولید ادامه این مجموعه انیمیشنی با اشاره به اینکه امیدوار است، روزی قسمت هزارم «لذت دانایی» تولید شود، گفت: در حال حاضر مشغول تولید ۱۰۴ قسمت ۷ دقیقه‌ای تازه از این مجموعه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.