شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

روی آنتن شبکه دو؛

بحث شیرین ازدواج با «کام شیرین»

 برنامه «کام شیرین»

سینماپرس: برنامه «کام شیرین» در فصل پنجم ازدواج آگاهانه و به هنگام و پویش سازش را دنبال می کند و تا اول مهرماه روی آنتن شبکه دو سیما خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، برنامه ترکیبی «کام شیرین» عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه دو است که با محوریت پرداختن به مسائل مختلف ازدواج از اردیبهشت سال ۹۵ روی آنتن رفته است. این برنامه با محور اصلی والدگری و تحکیم خانواده روابط بین فردی و ترویج ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل پنجم این برنامه با محوریت ترویج ازدواج، والدگری، تحکیم خانواده، روابط بین فردی، آموزش مهارت های مورد نیاز زندگی خوب و مفاهیم مهم تربیتی از ۱۴ اردیبهشت ۹۸ روی آنتن شبکه دو رفته است.

مرتضی یعقوبی تهیه کننده و کارگردان «کام شیرین» با بیان اینکه ۴ فصل از تولید این برنامه می گذرد و فصل پنجم از ۱۴ اردیبهشت روی آنتن شبکه رفته است، ادامه داد: برنامه «کام شیرین» از اردیبهشت ۹۵ روی آنتن رفت و در این سه سال با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده. ۲۰۰ برنامه روی آنتن داشتیم، این برنامه ها در حوزه سبک زندگی و خصوصا درباره مباحثی مانند ازدواج، روابط بین فردی، تحکیم خانواده و والدگری و آموزش‌هایی در خصوص موضوعات قبل از ازدواج، هدف از ازدواج، تفاوت ازدواج سنتی و مدرن و میزان موفقیت هر یک، اختلاف سنی در ازدواج و... مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که با حجم زیادی از پیام ها در فضای مجازی و پیامک های مخاطبان خوبمان مواجه شده ایم که از برنامه حمایت کرده اند، در فصل اول که شامل ۲۵ قسمت بود با موضوع تشکیل خانواده شروع کردیم که با بازخورد حیرت انگیز بینندگان  مواجه شدیم، نظرات و سوالات مخاطبان نشان دهنده این بود که این برنامه می تواند مرجعی برای پاسخ به سوالات بینندگان باشد؛ با استفاده از پیام های مخاطبان موضوعات فصل دوم را شکل دادیم، که در حوزه تحکیم خانواده و شامل ۶۲ قسمت بود، با همین رویه فصل های ۳ و ۴ شکل گرفت؛ از ابتدای سال ۹۸ پیش تولید فصل ۵ را شروع کردیم و در ۱۴ اردیبهشت مصادف با ماه مبارک رمضان برنامه با محور اصلی والدگری و تحکیم خانواده روابط بین فردی و ترویج ازدواج روی آنتن رفت و تا اول مهر در خدمت مخاطبان گرامی خواهیم بود.

یعقوبی با اشاره به اینکه از اولین فصل «کام شیرین» ترویج ازدواج از موارد محوری  این برنامه بوده تصریح کرد: ترویج ازدواج جزءاصلی ترین آیتم های این برنامه است، ما از اولین فصل این برنامه بحث ازدواج را با شعار «ازدواج آگاهانه و به هنگام» مطرح کرده ایم، ازدواج را امری تخصصی دیده ایم، اگر قرار است انتخابی را برای ازدوج انجام دهیم با معیارهای روانشناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار داده ایم.

کارگردان «کام شیرین» توجه به فضای مجازی و سواد رسانه ای را از دیگر ماموریت های این برنامه دانست و افزود: در فصل قبل روی مبحث سواد رسانه ای خیلی کار کردیم و در این فصل هم جزءاولویت های گفتگویی برنامه است، متاسفانه فقدان سواد رسانه ای باعث شده که افراد دچار بحران شوند، ما سعی کرده ایم در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم اما تمامی مطالب را به صورت غیر مستقیم مطرح می کنیم، یک پویش را در برنامه طراحی کرده ایم با نام چالش «سازش» (سبد آرامش زندگی شیرین) یعنی یک زمانی به گوشی خودمان استراحت بدهیم، با تلفن های همراه خودمان سازش کنیم  مهم ترین چیز این است که ما در اختیار گوشی مان نیستیم بلکه گوشی مان در اختیار ماست، تمام تلاشمان استفاده بهینه از فضای مجازی است.

وی با بیان این که اتاق فکر برنامه متشکل از اساتید دانشگاهی و حوزه است تصریح کرد: کارشناس مذهبی برنامه حجت الاسلام قطبی نژاد تمامی مباحث خروجی از اتاق فکر را براساس مباحث محتوایی در حوزه معارفی و دینی مورد بررسی قرار می دهد، جمع زیادی از اساتید حوزه، دانشگاه و رسانه تمامی موارد را خط به خط  متناسب با ساختار و فرم برنامه مورد بررسی قرار می دهند.

«کام شیرین» کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی یعقوبی با اجرای ثریا بناکار که در ایام ماه مبارک رمضان روزهای زوج از ساعت ۱۷:۲۰  و تکرار آن در روزهای فرد از ساعت ۶:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.