دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

انتظارات سینماگران از رئیس سازمان سینمایی/۵

شاه حسینی: وضعیت امروز سینمای کشور یک تراژدی بنیان کن فرهنگی است و بس!

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به ریاست سازمان سینمایی گفت: متأسفانه امروز دیگری چیزی از سینمای کشور باقی نمانده است، وضعیت امروز سینمای کشور یک تراژدی بنیان کن فرهنگی است و بس! ابتذال در سینما نهادینه شده و ما با انبوهی از فیلم های سخیف و نازل در سینما روبرو هستیم که معلوم نیست به چه دلیل و با کدامین پشتیبانی تولید و اکران می شوند؟

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه اندازه ابتذال در سینمای کشور آنقدر بزرگ و گسترده است که به حوزه های دیگر از جمله حوزه ادبیان هم سرایت کرده، ما حتی در ادبیات کودکانه هم شاهد نهادینه شدن ابتذال هستیم و این اتفاق بسیار تلخ، آزاردهنده و خطرناک است.

وی ادامه داد: ما در شرایطی به سر می بریم که فاجعه را در کنارمان می بینم، خودمان را به آب و آتش می زنیم اما به دلیل اهمال کاری برخی افراد رسما هیج کاری نمی توانیم انجام دهیم و شاهد از بین رفتن ته مانده های سینمای شریف و نجیب ایران هستیم. سینمایی که قرار بوده در آن هیچ نوع ابتذالی وجود نداشته باشد اما متأسفانه مدتی است که ابتذال در آن نهادینه شده است.

این سینماگر با بیان اینکه ۲ دسته از افراد سینمای ایران را به قهقرا کشیده اند اظهار داشت: ما با ناآگاهان و خائنانی در سینما روبرو هستیم که ارزش ها را در هنرهفتم به تاراج برده و ضد ارزش ها را جایگزین کرده اند و متأسفانه گویا کسی هم پیدا نمی شود تا جلوی آن ها را بگیرد. وضعیت فرهنگی و اقتصادی در کشورمان دقیقا مثل هم شده، اوضاع هر ۲ به شدت آشفته است و بنده معتقدم حضور مدیرانی بی تدبیر باعث این اتفاق شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» تأکید کرد: خطرناک ترین اتفاق در سینما این است که برخی می دانند چه فاجعه ای در سینمای کشور شکل گرفته اما نه تنها هیچ اقدامی علیه این فاجعه انجام نمی دهند بلکه بیشتر آب در آسیاب آن می ریزند تا عمق این فاجعه بیشتر و عمیق تر از قبل شود!

شاه حسینی با بیان اینکه داشتن امید همیشه لازمه زندگی بشر است و من امیدوارم که این معضلات و مشکلات شدید فرهنگی با حضور مدیرانی آگاه، انقلابی و متعهد برطرف گردد اظهار داشت: آرزوی بنده این است که شخص رئیس جدید سازمان سینمایی مانند مدیران پیشین عمل نکنند، عمق این فجایع را که منجر به انحطاط فرهنگی می شود درک کنند و تدبیری برای برون رفت از این بحران در سینمای کشور داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.