دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

همزمان با فرارسیدن ماه ضیافت الهی؛

شبکه مستند با برنامه های مختلف به استقبال ماه رمضان می‌رود

شبکه مستند

سینماپرس: شبکه مستند سیما برای ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی چون «حدیث سرو»، «نور»، «یک چکه ماه»، «یک پذیرایی ساده»، و «باریکه نور» را آماده پخش کرده است.

به گزارش سینماپرس، مستند «نور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی فارسی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در شبکه مستند تولیدشده و نگاهی دارد به زندگی افرادی که سبک زندگی قرآنی دارند.  

این مجموعه مستند در استان‌های مختلف کشور مثل قم، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و استان البرز تصویربرداری شده و روایتی از زندگی آن‌هایی است که قرآن و مفاهیم قرآنی در زندگی‌شان جاری و ساری است.

این مستند همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

قصه «احرار» زمانه در «یک چکه ماه»

«یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند از اول ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲:۳۰ در جدول پخش شبکه قرار دارد.

این مستند به تهیه‌کنندگی نازنین پیرکاری قصه «احرار» زمانه است، آن‌هایی که از مسیر غلط بازگشته‌اند و توانسته‌اند بر مشکلات و ناملایمات زندگی چیره شوند و پس از گذشته‌ای پرفرازونشیب، با اعمال برخی تغییرات در زندگی‌شان، به حالی موفق و پرامید برسند.
این مجموعه روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می‌شود.

«یک پذیرایی ساده» در شبکه مستند

کارگردان مجموعه‌های «شیرین بهار» و «ثمرِ قند» در ماه مبارک رمضان با ساخت مستند «پذیرایی ساده» سراغ غذاها و شیرینی‌های استان‌های مختلف کشور رفته است.

مهدی الیاسی تهیه‌کننده و کارگردان «یک پذیرایی ساده» این بار نیز روایتگر نحوه طبخ غذاها و شیرینی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف کشورمان است و به فرهنگ غذایی استان‌های مختلف در ماه رمضان می‌پردازد.

«یک پذیرایی ساده» تولید شبکه مستند در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تهیه‌شده و در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

سیری در زندگی آیات عظام 

سری جدید مجموعه برنامه «حدیث سرو» سیری در زندگی آیت‌الله حاج‌آقا رحیم ارباب اصفهانی و آیت‌الله آقا نجفی حسینی همدانی از ششم ماه مبارک رمضان در جدول پخش شبکه مستند قرارگرفته است.  

«حدیث سرو» به کارگردانی جواد توانا سیری در زندگی  این آیات عظام دارد و در آن برای نخستین بار از صدای مرحوم آقا نجفی همدانی که از تلمذشان در محضر آیت‌الله سید علی قاضی و صدای آیت‌الله حاج‌آقا رحیم ارباب  در خصوص استادشان استفاده‌شده است.  

این مجموعه مستند در ۱۱ قسمت تولیدشده است و روزهای زوج ساعت ۱۹ از آنتن شبکه مستند پخش می‌شود.

«حدیث سرو» را عبدالکریم عرشی تهیه‌کرده و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیریت تصویربرداری حسین سیدی پریشان در بخش بازسازی‌ها ومدیریت تولید علیرضا فالیزی، روح‌الله امیری و تدوین مجتبی راعی اشاره کرد.

ناگفته‌های فلسطین در «باریکه نور»

«باریکه نور» به تهیه‌کنندگی سعید غفاری در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شبکه مستند پخش می‌شود.

«باریکه نور» نخستین مستندی است که به تاریخ شفاهی فلسطین، سی سال حضور جریان‌های اسلامی مقاومت در خاک فلسطین و مبارزات مردم این سرزمین با اشغالگران پرداخته است.

این مستند بر محور خاطرات آن‌هایی مبتنی است که آخرین نسل از ساکنان فلسطین به شمار می‌روند و بعدها مجبور به مهاجرت شدند. ما خاطرات این مردم از روزهای سکونت و بعد از مهاجرت اجباری از زبان خودشان مرور خواهد کرد.

«باریکه نور» به دنبال حلقه‌های مفقوده و نکته‌های ناگفته‌ای درباره تاریخ فلسطین است و همین دغدغه ما را به این سمت برد که مستندی درباره این کشور بسازیم.

این مستند که از تولیدات شبکه مستند سیماست و در هفته منتهی به‌روز قدس در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.