یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

چالشی به نام «سلبریتی ها»/۱۰

علی اکبری: سلبریتی ها مسیر انقلاب اسلامی را به کلی فراموش کرده اند/ کسانی که شهرت و محبوبیت شان را مدیون نظام هستند باید به آن وفادار باشند

محسن علی اکبری در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی انتقاد افکارعمومی از چالشی به نام «سلبریتی ها» گفت: سلبریتی ها مسیر انقلاب اسلامی را به کلی فراموش کرده اند، آن ها نمی توانند جای مردم تصمیم بگیرند و حکم دهند، حرکات آن ها شبیه حرکات و رفتار چهره های قبل از انقلاب اسلامی در سینما است، سلبریتی ها نباید در هر موضوعی وارد شوند و اظهارنظر نمایند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» و «تلفن همراه رئیس جمهور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به عنوان فردی که طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی کرده ام در سینما و تلویزیون و به طورکل حوزه فرهنگ و هنر، فرهنگ اسلامی را رواج دهم نمی توانم این رفتارهای عجیب برخی سلبریتی ها را هضم کنم. این فرهنگ سلبریتی محوری فرهنگی طاغوتی است که در دوران رژیم ستم شاهی در سینمای کشور رواج داشت.

وی ادامه داد: ما انقلاب کردیم که همه عادات و فرهنگ های دوران رژیم ستم شاهی را فراموش کنیم، اصلاً یکی از دلایل اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی که به اذعان بسیاری از متخصصان انقلابی فرهنگی بود تغییر وضعیت در عرصه فرهنگ و هنر و سینما و تلویزیون بود. حالا چه شده که پس از این همه سال دوباره همان فرهنگ منحوس دوران طاغوت در حوزه فرهنگ و هنر رواج پیدا کرده است؟

علی اکبری سپس با تأکید بر اینکه  کسانی که شهرت و محبوبیت شان را مدیون این نظام و انقلاب اسلامی هستند نباید علیه آن فعالیت کنند تصریح کرد: متأسفانه این دسته افراد در حوزه ها و مواردی ورود می کنند که اصلاً در شأن و جایگاه هنری شان نیست؛ ما بارها شاهد آن بوده ایم که از مبحث انتخابات گرفته که مسأله ای سیاسی است تا مباحث متعدد اجتماعی و... آن ها اظهارنظرهایی کرده اند که به هیچ عنوان به نفع و صلاحدید کشور و جامعه نبوده و بنده معتقدم مراجع ذی صلاح باید به این مسأله رسیدگی کنند و قانونی باید تدوین شود تا دیگر هیچ چهره مشهوری اجازه دخالت و اظهارنظر در حوزه های غیرتخصصی خود را نداشته باشد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر یک پزشک متخصص قلب راجع به رشته خودش اظهارنظر کند، کاری درست و اخلاقی و دینی است اما این پزشک به هیچ عنوان این حق و اجازه را ندارد تا مثلاً در حوزه سدسازی دخالت کند چرا که نه سوادی در این زمینه دارد نه دانشی و در نهایت هم باعث می شود نگاه خوب مردم نسبت به جامعه پزشکی از بین برود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «وکیل مدافع» و «کتاب قانون» در همین راستا تأکید کرد: یک سینماگر هم همین حکم را دارد و نباید در مواردی ورود کند که از آن اطلاع کامل ندارد؛ یک سینماگر نباید برخلاف ارزش های دینی و اسلامی رفتار کند و اگر این گونه کارها را انجام می دهد باید برخوردی جدی و قاطع با وی صورت گیرد و این خواسته مردم و کسانی است که انقلاب کردند و برای این انقلاب خون ها دادند.

وی متذکر شد: حقوق اسلامی به ما اجازه نمی دهد راجع به مسأله ای که از آن هیچ سررشته ای نداریم اظهار نظر کنیم؛ ما برای پاسداشت ارزش ها انقلاب کردیم و کسانی که این ارزش ها را مورد اهانت قرار می دهند باید مورد موأخذه قانون قرار بگیرند. فرقی نمی کند که یک سلبریتی این کار را کرده یا آدم عادی، حقوق و قوانین باید برای همه یکسان باشد و قوه قضائیه باید با همه متخلفان به یک شیوه برخورد کند و اگر این اتفاق رخ دهد سلبریتی ها حواس شان را جمع می کنند تا دیگر هرگز در حوزه ای که هیچ آگاهی و تخصصی نسبت به آن ندارند اظهارنظر نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.