یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

احمد ابوالقاسمی تشریح کرد:

برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان

 احمد ابوالقاسمی

سینماپرس: مدیر رادیو قرآن ضمن تشریح برنامه‌های این شبکه رادیویی در ماه رمضان به تولید و پخش برنامه‌های مختلف توسط این شبکه ویژه ماه رمضان اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن در ماه مبارک رمضان با حضور احمد ابوالقاسمی مدیر این شبکه رادیویی برگزار شد.

در این نشست ابوالقاسمی طی سخنانی با اشاره به ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن گفت: در خلوت حضور عنوان ویژه برنامه سحرگاهی این شبکه رادیویی است که در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به مدت ۱۲۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود همچنین پس از این برنامه تلاوت ترتیل یک جزء قرآن کریم به صورت زنده از آران و بیدگل و از ساعت ۵:۴۵ تقدیم شنوندگان می‌شود.

وی ادامه داد: بوستان معرفت عنوان دیگر برنامه شبکه رادیویی قرآن است که هر روز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود، همچنین برنامه قرآن و زندگی از ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود.

ابوالقاسمی به پخش ویژه برنامه ابتهال ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت این برنامه هر روز از ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه به مدت ۱۵ دقیقه پخش می‌شود و پس از آن برنامه ترجمان وحی ویژه سوره مبارکه قدر از ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه به مدت ۲۰ دقیقه پخش می‌شود، همچنین تکرار برنامه ترجمان وحی هر شب از ساعت ۲ بامداد تقدیم شنوندگان خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن درخصوص برنامه اذانگاهی ظهر این شبکه رادیویی گفت: این برنامه به عنوان تسبیح آفتاب از ساعت ۱۲:۴۰ تقدیم شنوندگان می‌شود به برنامه اشاره ویژه معرفی کتاب از ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

وی درخصوص ویژه برنامه افطار رادیو قرآن گفت: شیرین‌نامه عنوان ویژه برنامه افطار شبکه رادیویی قرآن است که هر روز از ساعت ۱۸ به مدت ۱۵۰ دقیقه مهمان خانه‌های روزه‌داران است.

وی ادامه داد: پخش دعای افتتاح به مدت ۲۵ دقیقه و کارگاه ترجمه سوره قدر از ساعت ۲۱ از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان است.

ابوالقاسمی به پخش برنامه صهبا اشاره کرد و گفت: این برنامه کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن است که هر شب از ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه به مدت ۷۵ دقیقه و به صورت زنده تقدیم علاقمندان می‌شود.

همچنین برنامه محفل نور با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۳:۰۵ به مدت ۵۰ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی قرآن درخصوص پخش ترتیل‌خوانی در ایام ماه مبارک رمضان از این شبکه گفت: پخش تلاوت ترتیل یک جزء قرآن کریم در روز سه بار از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود که شامل ساعت‌های ۵:۴۵، ۱۱:۳۵ و ۱۸:۳۰ خواهد بود، همچنین برنامه‌های پخش دعای جوشن کبیر و احیای شب‌های قدر دو برنامه این شبکه رادیویی هستند که در لیالی قدر در ساعات ۲۲:۰۰ و ۳۰ دقیقه بامداد از رادیو قرآن پخش می‌شود.

مدیر رادیو قرآن درخصوص برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان گفت: به عنوان قسم به زیتون عنوان ویژه برنامه روز قدس رادیو قرآن است که در روز جمعه آخر ماه رمضان از ساعت ۹:۳۰ پخش خواهد شد، همچنین پخش دعای وداع با ماه مبارک رمضان در برنامه ما در ایام پایانی ماه خدا است که ۱۴ خردادماه از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه پخش می‌شود.

وی درخصوص برنامه‌های رادیو قرآن در روز عید فطر گفت: پخش خطبه و نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب از ۱۵ خردادماه از ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌شود و ویژه برنامه عید بندگی برای روز عید فطر در روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد از ساعت ۹:۳۰ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

در ادامه علیرضا فتحی‌پور، مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن با اشاره به مشاوره رادیو قرآن به دیگر رادیو در ماه رمضان گفت: رادیو قرآن در کنار تولید و پخش برنامه‌های مختلف به ارائه مشاوره در بخش‌های تلاوت و کارشناسی به دیگر شبکه‌های رادیویی می‌پردازد.

وی از تولید برنامه در خلوت حضور اشاره کرد و گفت: این برنامه با تولید نمایشنامه‌های قرآنی با موضوعات خویشتنداری و حق‌الناس به همراه آیتم‌های کارشناسی، تغذیه و دعا میهمان خانه‌های روزه‌داران است. همچنین برنامه قرآن و زندگی باموضوع صبر و خویشتنداری از منظر قرآن از ساعت ۹:۱۵ پخش می‌شود.

هادی صلحجو مدیر گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن به تولید برنامه صهبا اشاره کرد و گفت: این برنامه هرشب از ساعت ۲۱:۴۵ به سراغ فعالان قرآنی گمنام در دیگر شهرها و روستاها و فعالان قرآنی خارج از کشور می‌رود، همچنین پخش ۳۰ ترتیل از سوره واقعه به همراه ویژه برنامه شهدای مدافع حرم و شرح دعای ابوحمزه ثمالی از دیگر آیتم‌های برنامه است.

احمد فراهانی مدیر گروه آموزش رادیو قرآن به برنامه عارفان بهشت اشاره کرد و گفت: این برنامه حفظ محور است و از ساعت ۱۶:۱۵ با آیتم‌های مختلف تقدیم می‌شود همچنین برنامه ترجمان وحی دیگر برنامه گروه آموزش است که در ساعت‌های ۱۱:۱۵ و ۲ بامداد تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.