شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

چالشی به نام «سلبریتی ها»/۹

نیرومند: رسانه ملی و نشریات با حمایت بی دلیل، سلبریتی ها را نزد افکارعمومی بزرگ کرده اند/ سلبریتی ها نباید در حاشیه ای امن قرار گیرند

محمدحسین نیرومند

سینماپرس: محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی انتقاد افکارعمومی از چالشی به نام «سلبریتی ها» گفت: متأسفانه سیستم فرهنگی کشور طی سالیان متمادی به افرادی که ظرفیت های لازم را نداشته اند بهای بسیار داده و باعث شده تا آن ها خود را مهم فرض کنند تا این افراد خود را در هر زمینه ای متخصص بدانند و در هر حوزه ای بدون دانش و مطالعه و سواد کافی اظهارنظر کنند که این اتفاق قطعا به نفع جامعه نیست.

نیرومند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما زمانی که در مورد عملکرد سلبریتی ها صحبت می کنیم نباید مسیرمان را غلط برویم و به یکباره آن ها را محکوم کنیم. ما باید ببینیم چه عواملی باعث شده تا سلبریتی ها روز به روز بر وسعت فعالیت های شان افزوده شده و خود را مجاز بدانند که در هر حوزه ای ولو اینکه هیچ تخصصی در آن داشته باشند اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: وقتی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به هر مناسبتی از سلبریتی ها دعوت می کند و آن ها مهمترین تریبون رسانه ای کشور را در اختیار دارند، ناخودآگاه بزرگ و مهم جلوه می کنند. از این رو مشکل اصلی به سیستم فرهنگی بازمی گردد که متأسفانه متوجه این اتفاقات نیست. مسئولان فرهنگی ما در همین رسانه ملی با بال و پر دادن بیش از حد به سلبریتی ها کاری می کنند که افکار و اهداف نسل جوان کشور نیز دچار خدشه شود به نحوی که بسیاری از جوانان که جویای نام و شهرت هستند به جای اینکه در پی کسب دانش و علم بروند ترجیح می دهند بازیگر یا فوتبالیست شوند و یک شبه ره صد ساله موفقیت و مشهور شدن را طی کنند!

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: وقتی رسانه مهمی مانند رسانه ملی بیش از حد به سلبریتی ها ضریب می دهد آن ها نزد افکارعمومی بزرگ و بزرگ تر می شوند و در نهایت کار به جایی می رسد که کنترل شان سخت می شود. آن ها خود را در همه امور متخصص می پندارند و خود را مجاز می دانند تا در هر حوزه ای اظهارنظر کنند، در حالی که از درون تهی هستند.

وی در همین راستا یادآور شد: سلبریتی ها از هر حوزه ای که باشند اعم از فرهنگی تا ورزشی و... فقط و فقط دنبال دیده شدن هستند؛ بنده سال ها قبل که فعالیت مطبوعاتی می کردم، شنیدم که یکی از فوتبالیست ها برای اینکه عکسش روی جلد روزنامه چاپ شود حاضر بوده سکه طلا بدهد! اصولا داد و ستندهای اقتصادی برای چهره شدن افراد از طریق رسانه ها از دیرباز رواج داشته و متأسفانه مسئولان رسانه ملی و مدیران مطبوعاتی با بی توجهی به این مسائل موجبات مورد توجه قرار گرفتن این دسته افراد را فراهم کرده اند که کاری بسیار اشتباه است.

نیرومند در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: بنده معتقدم مسئولان اجرای قانون نباید در مورد سلبریتی ها اغماض کنند؛ متأسفانه امروز وضعیتی شده که افرادی را که ما خودمان با اشتباهات مان بزرگ کرده ایم به گونه ای قدرت گرفته اند که می ترسیم قوانین را روی آن ها اعمال کنیم این در حالی است که قانون برای همه افراد جامعه باید به صورت یکسان باشد و سلبریتی ها نباید بر این باور باشند که در حاشیه ای امن قرار گرفته اند و قانون به سراغ شان نمی رود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.