یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

هادی مظفری خبرداد؛

بررسی حواشی نمایشگاه تهمینه میلانی توسط وزارت ارشاد

آثار نقاشی تهمینه میلانی

سینماپرس: شائبه کپی‌بودن برخی آثار در دومین نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی باعث شده است اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع ورود کند.

به گزارش سینماپرس، هادی مظفری مدیرکل تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های نمایشگاه «آن دیگری» تهمینه میلانی به فارس گفت: اخباری که درباره ممنوعیت کاری خانم میلانی در برپایی نمایشگاه آثار هنری منتشر شده است، صحت ندارد. اساساً قانون رسیدگی به تخلفات نمایشگاه‌های هنری شبیه به قانون مطبوعات است، یعنی ما نمی‌توانیم مستقیماً با هنرمند برخورد کنیم، بلکه در موارد تخلف، صاحب‌امتیاز گالری باید پاسخگو باشد.

وی افزود: امروز طی جلسه‌ای که با حضور مدیر گالری آریانا (محل برپایی نمایشگاه «آن دیگری») حاشیه‌های اخیر این نمایشگاه و تخلفات احتمالی را بررسی می‌کنیم.

جامعه هنری هنوز فراموش نکرده است که شهریور سال گذشته کپی‌بودن آثار نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» جنجال به پا کرد و به تعطیلی نمایشگاه انجامید.

اگر چه هوشیاری افکار عمومی و مطالبه‌گری هنرمندان در چنین مواری (کپی‌کاری هنری) به شدت بازدارنده است، اما به نظر می‌رسد خلأ قانونی در این زمینه، برخورد نکردن با هنرمند متخلف و نبود جریمه‌های سنگین باعث می‌شود تجربه‌های تلخ گذشته بار دیگر تکرار شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.