شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

مهرداد اسکویی:

فارغ از سن و تجربه فیلمسازان، سطح کیفی آثار مورد ارزیابی قرار گرفت

 مهرداد اسکویی

سینماپرس: داور بخش مسابقه نهمین جشنواره فیلم «وارش» گفت: تناسب موضوعی فیلم‌ها با آیین‌نامه جشنواره و سطح کیفی آثار از اصول اولیه داوری در بخش مسابقه بین‌الملل بود که فارغ از سن و تجربه فیلمسازان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، مهرداد اسکویی مستندساز و داور بخش مسابقه بین‌الملل نهمین جشنواره فیلم وارش گفت: سینما مقوله پیچیده‌ای است که در قالب‌های انسان‌شناسی، رفتارشناسی، جامعه‌شناسی، شناخت مهارت و اطلاعات و بسیاری از مقوله‌های دیگر به فعالیت فیلمسازان معنا می‌بخشد. به نظرم سطح کیفی فیلم‌های مسابقه بین الملل با در نظر گرفتن موقعیت آن در منطقه و محدودیت حضور برخی کشورها، قابل قبول بوده است.

وی افزود: تناسب موضوعی فیلم‌ها با آیین‌نامه جشنواره و سطح کیفی آثار از اصول اولیه داوری در بخش مسابقه بین‌الملل بود که فارغ از سن و تجربه فیلمسازان مورد ارزیابی قرار گرفت.
اسکویی درباره تاکید جشنواره‌های فیلم بر جوانگرایی در سینما تصریح کرد: سینما سن و سال نمی‌شناسد و اساسا فیلمسازان از ۴۰ سالگی وارد فضای فیلمسازی می‌شوند. ما بیشتر فیلم می‌بینیم و توجه خاصی به جوان یا میانسال بودن فیلمسازان نداریم.   شناخت نیازهای سینماست که سینما را می‌سازد.

وی افزود: به طور کلی سینما مقوله پیچیده‌ای است که در قالب‌های انسان شناسی، رفتارشناسی، جامعه شناسی، شناخت مهارت و اطلاعات، احساسات و بسیاری از مقوله های دیگر به فعالیت فیلمسازان معنا می‌بخشد، بنابراین الزاما جوانگرایی تاثیری بر این روند ندارد و البته فیلم‌های خوب فیلمسازان جوان را هم نمی‌توان انکار کرد ‌اما نیازمند تجربه، ارتباطات عمیق و اصولی است.

این سینماگر ادامه داد: سینمای ایران سینمای مهمی است و طی چندسال اخیر با موفقیت‌های بسیاری در عرصه مستند و انیمیشن روبه رو بوده است. جذابیت فیلم های ایرانی در عرصه بین الملل تا حدی است که اگر فیلمی از ایران در عرصه‌های جهانی حضور داشته باشد، با استقبال خوبی از سوی مردم دنیا رو به رو می‌شود. ‌ما هنوز هم قادریم با فرم و محتوا در عرصه سینمای جهان قدرتمند حاضر شویم.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با معرفی برگزیدگان، عصر امروز (جمعه ۱۳ اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش بابل به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.