جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

فرهاد ورهرام:

مستندسازان گاهی مانع از بروز آسیب های زیست محیطی شده اند

فرهاد ورهام

سینماپرس: فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت و مدرس کارگاه «تولید فیلم مستند مردم شناسی» گفت: جلوگیری از برخی تخریب های زیست محیطی در سال های اخیر به دلیل موضوعاتی است که مستندسازان و هنرمندان در آثارشان به آن پرداخته اند.

به گزارش سینماپرس، فرهاد ورهرام کارگردان پیشکسوت مستند با بیان این که جشنواره بین المللی فیلم وارش نگاه مثبتی به معرفی اقلیم ها دارد، درباره جمع آوری آثار بیان کرد: تا زمانی که تولیدی در زمینه موضوعات مرتبط با جشنواره صورت نگرفته باشد، مسئولان جشنواره مجبور می شوند به جمع آوری فیلم های مرتبط بپردازند.

وی با بیان این که وظیفه جشنواره تولید نیست، افزود: وظیفه تهیه کنندگان، نهادها و سازمان ها است که به تولید فیلم و موضوعات اقلیمی بپردازند. سازمان ها باید پشتیبان جشنواره هایی مانند جشنواره بین المللی فیلم وارش باشند.

ورهرام با تاکید بر این که هنرمندان فیلمساز و مستندسازان دغدغه های محیط زیستی دارند، عنوان کرد: جلوگیری از برخی تخریب های زیست محیطی در سال های اخیر به دلیل موضوعاتی است که مستندسازان و هنرمندان در آثارشان به آن پرداخته اند.

وی در پایان با اشاره به نحوه تعامل فیلمسازان با جشنواره ها بیان کرد: حمایت از فیلمسازان و هنرمندان در یک رویداد جشنواره ای بستگی به رابطه آن جشنواره با نهادهای مختلف و  میزان حمایت و پشتیبانی مسئولان دارد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت در استان مازندران در حال برگزاری است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.